יום שלישי, 17 בספטמבר 2024

עלון משמר הנגב מס' 2232

 

 

 


 

מה בעלון

מה הסיכוי שבראש השנה תתממש עסקת החטופים? התנהלות הרוה"מ אינה מבשרת לכך סיכויים רבים ואפשר אפילו לכמת ל- 0. השררה חזקה מכל חמלה והתחשבות. האזרחים הפכו לאַיֽן בעיני השליט ואיכות החיים של תושבי הצפון מדרדרת כבר 11 חודשים ולא נראים סימנים לשינוי. בעיתונות הקיבוצית מתארים קהילות שנאלצו לנטוש את ביתן אך מראות חוסן. הלוואי שהוא ימשך עד תום הסיוט.

 

בבוקרו של שישי האחרון הגיעו 145 חברים ליטול חלק בשיח על מודל החברות החדש. אך יותר מכל היה זה מפגש של אנשים שחלקם זו להם היכרות כמעט ראשונית עם חברים אחרים. מאז פסק חדר האוכל להיות מקום מפגש ושיח, רק יוזמה מאורגנת יוצרת אותו. המנחים נשאלו על ציפיותיהם ומשתתפים השיבו על רשמיהם.

 חניכי מכינת הנגב שאף הם זו להם נקודת מפגש צלחו את השבועיים הראשונים גם בהיכרות של חיי היישוב על ענפיו ושל ממלאי תפקידים בו. על כך כותבת נאוה ברג בלובשיין שהיא בצוות המלווה ומדריך את החניכים.ות

שנת הצופים החלה בהפנינג על דשא חדר האוכל

אסיפה על היוון מאגר חדש מס' 2 ועדכוני שיוך דירות וגם בחירת נציגים לוועדת פנסיה

ופרוטוקולים של הנהלות שמבהירים את הנושאים של חיי היום יום ותכנון מתחייב מהתחומים השונים  

 

 

מפגש מודל החברות החדש – משאל ציפיות והתרשמויות

אסיפה ב- 10.9.2024 : מידע על היוון מאגר 2 , עדכוני שיוך דירות, נציגי ציבור לוועדת פנסיה: אמנון גזית, דיויד לוי

קלפי ב- 13-15.9.24 לבחירת נציגי ציבור לוועדת הפנסיה: אמנון גזית, דיויד לוי

חדשות ממכינת הנגב – נאוה ברג בלובשטיין שגם צילמה את התמונות

נר זיכרון ספטמבר – 17.9 – 30.9

פתיחת שנת הצופים שבט 'איתן'

פרוטוקול  ישיבת ועד ההנהלה מס' 17-2024  2.9.2024  רשם: אסף רוט, יו"ר הקיבוץ

פרוטוקול ועד האגודה הקהילתית ב- 4.9.2024

ברכות לשלומית שטיקמן, לינאי שטיקמן להולדת הנכדה

פרוטוקול מועצת חינוך 8.9.2024 רשמה: אופיר כהני

מפגש ראש השנה תשפ"ה וארוחה בחד"א וקבלת כיתה א'

 

 

תמונת השער: חצב בגבעה הפורחת. הטבע אינו מתעסק בפוליטיקה והצמחים צומחים בעונתם

 


 

 

  

מפגש  מודל החברות החדש

בבוקר יום שישי ה- 13.9.2024 סודרו שולחנות, 6 במספר, ליצור מעגלי שיח על מודל החברות החדש (שלאחר שיוך דירות) בצד השמאלי  סודרו שולחנות עם מטעמים להתחלת הבוקר. בצד הימני שולחנות עם שתייה חמה ועוגות זעירות ומתוקות. ובכניסה ממש קיבלה את הבאים יפעת ניימן שהכינה צוות של 6 מנחים למפגש ציבור החברים לדון בנושא הכתוב לעיל. סימונים צבעוניים כמו במשחק חברתי חולקו מי לשולחן הוורוד, מי לירוק, מי לאדום,  מי לכתום, לחום, לצהוב ולשולחן שנוסף תכלת. במשך כחודשיים פעלה מערכת השיווק של המפגש ועדיין היתה הפתעה – היה צריך להקים שולחן חדש ל"מבול" החברים שרצו ליטול חלק בשיח. וגם להקציב צבע נוסף וליצור מנחה מהמתכנסים סביב השולחן שהוקם. הצימאון למפגש חברתי שלא התקיים זמן רב הזכיר את הצורך לקיים כזה בתדירות רבה יותר והדהד את "מדורת השבט" לפני כעשור.

יפעת ניימן המנחה היתה מקצועית וחיננית בהנחייתה. אסף רוט יו"ר הקיבוץ הסביר את מהות ההתכנסות. תכל'ס נגרעות הכנסות אדירות שהגיעו מהשכרת דירות, כי הדירות משתייכות לחברים וצריכים להחליט את מה להשאיר להיסטוריה של הנתינה בקיבוץ ומה מחייב את המשך קיום חבריו.

 למנחים הופנתה שאלה – האם הדיון ענה על ציפיותיך?

 ואלה התשובות שהתקבלו ממי שהסכים לענות:

 

יורם ענבר

הדיון במפגש הקהילתי היה מוצלח מאוד וענה לציפיותיי. 

בזמן קצר יחסי הוצפו הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק .

ההשתתפות במגוון מירבי של האוכלוסייה היתה מעל המצופה.

אווירה טובה שמשאירה טעם טוב להמשך .

תודות ליפעת, אסף ואליסיה שהובילו את הצוות וממשיכים במסע של "בחינת מודל החברות "

דורית גזית

הופתעתי מהנוכחות הגדולה, לא ידענו למה לצפות...

מטרת הדיון הייתה מאד פתוחה, ולצערי המעגל היה הומוגני רק 1 מהחברים החדשים ונקלט, אז לא היו קצוות.

אני חושבת שמה שענה יורם ב'מקומי', עשה סדר ללא מעט ההבדל בין אגודה וקבוץ ובכל זאת מרבית הפתקים כתבו: חינוך, תרבות בריכה ששייך לאגודה.

אז יש ציפייה שאולי יבינו סוף סוף מה ההבדל בין 2 הוועדים.

מקווה שנצליח להמשיך.

שאלה לציבור... מה עזר להם להגיע, הפרסום, ההזמנה הטלפונית (או הכיבוד שהובטח)

גיל פוגל

הכנס עבורי הוא הצלחה מבחינת הענות חברי הקיבוץ הרוצים להיות שותפים בעיצוב המודל לשנים הבאות. מספר המשתתפים היה קצת מעל שציפינו, הופתענו לטובה.

הרגשתי מהדברים שעלו שממש לא קל לוותר על דברים שהתרגלנו אליהם שנים כמו סיבסודים שונים, אך היתה הסכמה לעלות מיסים ולשמור על הקיים בחלקו, או לוותר לחלוטין על סבסוד ולהעמיד במבחן את קיום השירות כגוף כלכלי עצמאי.

העבודה הקשה מתחילה עכשיו, בעיבוד המידע, אפיון מחדש, המשך העמקה עם הציבור ובתקווה העברתם בקלפי. 

אני זכיתי להכיר חברים ותיקים, ונהנה להיות חלק מצוות. 

תודה לכולם שלקחו חלק. 

אוסיף שאני כבר מצפה לכנס נוסף עם כל תושבי הקיבוץ, יש לכך צורך ומטרות רבות.

הדס פלג

הדיון בקבוצה היה מפתיע בעיקר,(לטובה) בתחילתו לא היה ברור למשתתפים, כולל לי עצמי, המהות של הדיון, או של היום כולו, היינו קבוצה מגוונת, אנשים שוחחו, השתתפו והקשיבו, וככל שנעשה יותר ברור, הסתבר לפחות בקבוצה שלנו, כי חשוב לכולם לשמור על הערבות ההדדית שקיבלה כל מיני "תרגומים ", ומבחינת מה לשפר, היה ביטוי ממשי לחוסר אמון עם ההנהלה , עם רצון להיות יותר שותפים להחלטות ולא להיות "מובלים" אליהן, למרות שבאותה נשימה אמרו חלק לא קטן מאתנו שגם שיש אסיפות ופרוטוקולים,  לא כולם קוראים, או משתתפים.. בשורה התחתונה, בחוויה האישית שלי היה חשוב לעשות יום שכזה, נתן הרגשה טובה לראות כל כך הרבה אנשים מכל הגילאים, הרגשתי שחלק מהדיון פוספס, כי לא היה ברור מספיק לאנשים העיקרון של קיום היום הזה, גם לי עצמי דברים התחדדו ערב לפני כשיורם ענה ב"מקומי" כתגובה לשאלה למה חברים בעצמאות כלכלית לא מוזמנים, מאד מקווה שהתוצרים יתגבשו לשינויים מהותיים שטוב שיקרו כבר, אחרי 20 שנה שהקיבוץ שינה אורחות החיים. ומאד מקווה שתתהווה הנהלה משותפת ומגובשת של הקהילה והאגודה, שתוביל אותנו ביחד!, לקיבוץ  מאוחד יותר,

אלדר פרץ

הדיון אתמול אכן ענה על ציפיותיי. מעבר להיענות הגבוהה שהייתה מעצם הנוכחות, ניכר כי היה דיון פורה בכלל השולחנות, והועלו נקודות רבות שיהוו בסיס טוב להמשך התהליך להתייעלותנו כקהילה אחת.

 ענת ברגר

הדיון אכן ענה על ציפיותיי. ראשית האוכלוסייה המגוונת שהגיעה והשתתפה בדיון באופן פעיל איפשרה האזנה לקולות שונים וצרכים/רצונות רבים. שנית, אופן השיחה היה מכבד, יצר תחושה של רצון לשותפות, ערבות הדדית אמיתית ובתקווה. קרקע טובה להתחלה של תהליך שינוי.

היה נעים להיפגש פנים אל פנים.   

 והיתה פנייה ל- 14 משתתפים שמתוכם ענו 9 על הבקשה – התרשמותך מהדיון בקבוצתך

 שירה ישראלי טדגי

ראשית, שמחתי מאד לראות שהיו הרבה משתתפים פעילים בשיח, ובאופן מפתיע גיליתי שעל אף השנים הרבות שאני מתגוררת בקיבוץ, ישנם אנשים רבים וטובים שלא יצא לי לפגוש באופן אישי.

בתחילה היה חשש להביע את דעתי לגבי מהם השירותים שניתן ל"וותר" עליהם בפני אנשים שעודם משתמשים או צורכים אותם, אך השיח בקבוצה שלי היה מאד מכבד וענייני והצלחנו להגיע להסכמות על מרבית הדברים, ובעיקר הסכמנו כי יש לעבור  מסבסוד השירות לסבסוד האדם.

נראה שהצוות המארגן עשה עבודה מאומצת וחשיבה מקדימה על התהליך ולכן הצליח לעורר  את החברים ולייצר את השיח הפורה, יישר כוח לצוות.

למפגשים הבאים וככל והם יעסקו בנושאים קהילתיים הייתי שמחה שיוזמנו אליהם כלל החברים/התושבים בקיבוץ, כי אם מטרת הקצה של ההליך היא איחוד סטטוסים, אזי כולם צריכים לקחת חלק ולהרגיש שייכים. 

 אסתר בורנשטיין

דיון חשוב, שחייב להמשך.

אתגר לא פשוט, לגשר בין הדעות ולהגיע למצב שהרוב יהיו מרוצים בחלקם.

לדעתי חשוב לחשוב בגדול ולא רק איזה שירותים חשובים לכל אחד באופן אישי.

 דני נווה

ראשית חייב לציין שהופתעתי לטובה.

הדיון היה טוב על אף שלא קיבלנו מספיק נתונים לקראת הדיון כפי שציינו מי שדיברו. זה חשוב וחובה אחרי 20 שנה שפותחים את הדברים בודקים מחדש.

משפט המפתח אצלנו היה לשמר וליעל. צריך לבחון מחדש את מה שמסובסד ולראות כיצד מייעלים. לדעתי, ההוצאה העיקרית שעוד צריך ליעל זה כל המנהלה, המשכורות שם שותות לנו חלק  נכבד מהתקציב.  

 שולמית פלד

המפגש היה חשוב ביותר ברמת המיידע והשיתוף נראה שאנשים  לא יודעים  כלל על מה הם משלמים ומאידך מה הם מקבלים. חסר  ידע רב  בכל הנושאים שנדונו.  ניכר שישנם פערים רבים  בין המבוגרים  החיים ביישוב עשרות שנים, לבין הצעירים  שאך זה מקרוב הצטרפו, פערי הבנה  וגישות בתפישת השיתוף. תחושתי היא שקיים  תסכול רב. 

לדעתי לאחר הדיון  הכולל,  יש להתמקד  בנושאים ספציפיים  ולהרחיב  את הדיון  בכל אחד מהם. חשוב ביותר לשמור  על הנושאים  הצבועים  שעליהם אין ויכוח  כגון פנסיה – עם שאיפה  תמידית להעלותה, בריאות, חינוך,  וטיפול  במבוגרים.

מקווה שלאחר  תקופת החגים  יהיה המשך  למפגשים כגון זה. חשוב ביותר  לאפשר  מקום להידברות  וליבון נושאים  ביישוב.

 קרלוס ברסלו

עבורי זו היתה פגישה  מאד חשובה. אני מאמין שזה הצעד הראשון כדי לבדוק את העקרונות והערכים המשותפים שלנו למען התפתחות הקיבוץ לטובת כולנו בהסתכלות על הדורות הבאים. על פי ההתרשמות שלי, החברים לא היו מעוניינים לעסוק במשימה "מה לשמור ומה לוותר"  שכן הדבר החשוב ביותר יהיה לבדוק מחדש כיצד מחלקים את ההכנסות לרווחת החברים  ולא רק לתחזק את המנגנון הארגוני.

 אודט וולפמן

היה לי חשוב לדעת וגם לראות את כולם יחד.

 יפעת משאלה

הדיון היה מבורך וכן ירבו מפגשים כאלו, מפגש של כלל החברים בקיבוץ בקבוצות קטנות (בייחוד בימים מאתגרים אלו). נותן פתח להיכרות אישית, גיבוש, ערבות הדדית והבנת האחר בצורה מכבדת, פתוחה ומעשירה הרבה יותר. במקביל, הדיון בקבוצה המחיש את הפערים וחוסר הידע הקיים אצל חלקנו בהבנת הדרישות וכן הבהיר את הצורך במיפוי ושקיפות של הנתונים הקיימים כיום לשם קבלת החלטות מושכלות יותר לטובת ייעול כלכלי של הקיבוץ.

אציין כי למרות הפערים שנשמעו  בין קולות החברים, הדיון אפשר הקשבה, הכלה וקבלת נקודת מבטו של האחר, אמפתיה ורצון לקהילתיות טובה ובריאה יותר לטובת כולנו. בציפייה למפגשים  נוספים, תודה רבה ויישר כוח.

יואל אשל

אני חייב להודות שהיתה לי הרגשה רעה פיזית כי היה קשה לי לשמוע בגלל הרעש מסביב. ובכל זאת היה חשוב שאנשים התבטאו. נכון שהיתה הכוונה לקבל את התשובות ולא להכניס דברים שלא שייכים לנושא המפגש אבל זה היקשה עלי.

אני תקווה שההמשך מבחינתי יהיה יותר בהיר ושהנקודות הכואבות לי יטופלו.

הגעתי למפגש הזה יותר מוכן הודות למפגש ההסבר של יורם שהיה שבוע לפני כן בבית החם ועשה סדר בדברים.

איציק בונים

עצם המפגש היה חשוב. היה מגוון דעות, החל מלא לוותר על שום דבר מהערבויות שבתקציב ועד לבטלן לחלוטין.

היה מעניין לשמוע ולהכיר חברים חדשים.

הכיבוד היה מדהים!

מצרפת את המילים הטובות שכתבה תמר שלח עמר ב'מקומי'

לחברי הצוות לבחינת מודל החברות בקיבוץ, תודה רבה על מפגש חשוב וטוב!

זה תהליך משמעותי והרגשתי שהיה מקום לנו, החברים, להשמיע ולשמוע.

וכמו תמיד, הערך הגדול הוא המפגש החברתי וההזדמנות לשיח.

כן ירבו.

  

 

ארוחת בוקר    

 
מתארגנים
אסף רוט מסביר

יפעת  ניימן מנחה

 

 

 

 אסיפה

יום שלישי 10.9.2024 בשעה: 20:00

בחדר ישיבות במזכירות ובזום

יו"ר האסיפה: אסף רוט

סדר יום:

1 . היוון מאגר משמר הנגב 2 – "סעיף זה יהיה הודעת הקיבוץ, אלא אם יהיה ערעור עליו, בהתאם לסעיף 2.6 לתקנון ניהול אסיפות "

2 . שיוך דירות: עדכונים

3 אישור דיויד לוי ואמנון גזית לוועדת הפנסיה

שונות

 יו"ר האסיפה אסף רוט מציג את סעיפי סדר היום של האסיפה.

אלי רכטמן: אני לא יכול לראות את האסיפה בטלוויזיה לכן הגעתי למזכירות. ועוד דבר- למה פרסום סעיפי האסיפה הועברו לפרסום מהמייל האישי ל'מקומי'?

עד לפני חצי שנה יכולנו לראות את שידור האסיפה וגם לשאול שאלות. קיבלנו את סדר היום של האסיפה למייל הפרטי. מי שרוצה לשאול צריך להגיע למקום בו מתקיימת האסיפה. הבקשה שלי: א. להעביר את סדר היום של האסיפה למייל האישי של החברים. ב . איך נוכל לראות את שידור האסיפה בטלוויזיה?

 אסף רוט: אלי העלה 3 דברים. לגבי המידע על האסיפה ישלח למייל האישי. לגבי הצפייה בטלוויזיה, ערוץ 900 בו שודרה האסיפה לא קיים וצריך לבדוק איך מעבירים את השידור דרך הטלוויזיה. מה שמתפרסם ב'מקומי' תחת הלשונית 'חברים' רק החברים יכולים לקרוא. הנושא של אופן העברת האסיפה יובא לדיון בועד ההנהלה.

 סעיף 1 היוון מאגר מס' 2

תומר רכטמן: . המאגר הקיים שהוקם בשנת 94 קטן מדי כדי להכיל את כל המים שרשות המים מבקשת להעביר לשימוש בחקלאות ולהכיל את קצב הגידול של האזור. בעקבות זאת מיועד לקום מאגר חדש שיכיל כ- 1.7 מיליון קוב והוא יקלוט את שפכי רהט והשפכים מהצפון. הקולחין המטוהרים ישמשו את החקלאות.

במסגרת תהליכי ההסדרה אנחנו נדרשים להוון את הקרקעות עליהם אנו עושים פעילות עיסקית. משמר הנגב עוסקת בתהליכים אלו בשנים האחרונות ונראה כי אנחנו לקראת הסיום. לאחרונה טיפלנו מול רמ"י בשימושים חורגים כמו משרדי נגב אקולוגיה שהיו במבני הפעוטונים. להבנתנו כיום למשמר הנגב אין שימושים חורגים לאחר שהסדרנו את העברת המשאיות, העברת משרדי נגב אקולוגיה, חניון תש"ן ועוד.  אנחנו בשלבי היוון של השטחים העסקיים בפוליביד ומרכז אירועים וגם המוסך.

עכשיו אנחנו נדרשים להוון את שטח המאגר החדש שמיועד להרחבת מפעל ההשבה שקולט את השפכים שמגיעים למט"ש רהט. את הדרישה הזאת אנחנו מציגים באסיפה כמידע. התשלום הוא כ 1200 ₪ לדונם ל- 21 שנה.

מורדי שניצר: מהיכן מגיע הכסף?

תשובה: מחברת האחזקות, חלק מכספי נגב אקולוגיה הועברו לטובת תשלום ההיוונים.

מורדי שניצר: מה ההבדל במחיר המים מן המאגר למחיר השפד"ן?

תשובה: מחיר מי המאגר- 1.22 ₪ ומחיר השפד"ן – 1.4 ₪ לקוב

מורדי שניצר: מה % השימוש במי המאגר?

תשובה: כ- 3 מיליון קוב.

 סעיף  2 – עדכוני שיוך דירות

תומר רכטמן:  מתחילת השינוי ב- 2004 משמר הנגב עוסקת בשיוך דירות ונראה כי אנחנו בישורת האחרונה. בשנה האחרונה אישרנו את עדכון התקנונים וביצוע ההתאמות הנדרשות בהחלטות.

במקביל קיימנו אסיפות הסברה והשלמנו את מרבית הפעולות שנדרשו. גם בנושא המימון בחלק האישי של כל חבר וחבר עסקנו ולשם כך גם הזמנו את נציגי בנק מזרחי להסביר את אפשרויות ללקיחת ההלוואות.  עורכי הדין והיועצים המלווים אותנו טוענים כי קיים סיכוי סביר שעד 31.12.24 תתקבל השומה של משמר הנגב. שמאי יגיע למשמר הנגב ועפ"י עבודתו תגובש השומה. אנחנו  נוכל לערער עליה או לקבלה ובתאם נצטרך להיערך לשלם אותה.

רותי גרשון השלימה תיקים אישיים לחברים יהיה לוח זמנים צפוף מאד לאחר קבלת השומה. במידה ולוחות הזמנים יהיו דומים להערכתנו החברים צריכים להיערך עד סוף פסח לחתום על השומה. בחלופת האגודה אין אופציה לא לרכוש את  המגרש.

אסף רוט: אחרי 20 שנה מגיעים לנקודה קריטית שהחברים מקבלים אחריות על הנכסים. תהליך זה יביא לסיום אפשרות להשכרת דירות כפי שהיה עד כה. סכום זה יגרע מתקציב הקהילה.

אמנון גזית: האם בסוף התהליך של שיוך דירות רמ"י יוצא מהחצר או שבכל בנייה צריך לבקש רשות מרמ"י? תשובה: לא.

תומר רכטמן: בחלופת האגודה המטרה היא לקנות את כל המגרשים. נכנס בהמשך סעיף בו יש שינוי שאי אפשר לקנות מגרשים מרמי שלא עברו פרצלציה וזה אומר שרמ"י "לא יוצאת מהמחנה" ובכל מקרה יש עוד נושאים בעלי ממשק ישיר איתם.

עירית כרמי דגני: רוצה לבקש לפרסם את השאלות והתשובות וגם שהקישור לאסיפה יתפרסם מיד לאחריה באופן קבוע  בלי שנצטרך לבקש.

 סעיף 3 – בחירת נציגים לוועדת הפנסיה- מועמדים אמנון גזית ודיויד לוי.

  אסף רוט: יצאו קולות קוראים להוסיף עוד נציגים לוועדת פנסיה שגודלה 4-5 חברים. ורק שניים נענו  היום כל נושאי הפנסיה מסודרים כחלק מהתהליכים. מרעננים את הוועדה. הציגו עצמם רק אמנון גזית ודיוויד לוי ויש לאשרם בקלפי.

מורדי שניצר: האם הפנסיה מוצמדת לשכר הממוצע במשק?

תשובה: הפנסיה מושפעת מהשכר הממוצע במשק. יש מדד הנקרא השכר הממוצע במשק לצורך חישוב קצבאות הביטוח הלאומי. פנסיית הרשם היא נגזרת של 40% ממדד- סכום זה ואנחנו מוסיפים עוד 2.4%  

מורדי שניצר: זה פעם בשנה או אחרת?

דיוויד לוי: פעם בשנה. לפני כמה שנים לפני שהיה תקנון פנסיה היה צריך לעסוק בהרבה  אירועים נקודתיים פרסונליים. והיום יש תקנון וכדי לשנות צריך רוב מיוחד. תפקיד ועדת פנסיה זה לעקוב אחרי המספרים,  לוודא שכל ההפקדות נעשות כמו שצריך ולאן שצריך, החוב האקטוארי והמקור להעברת הכספים. נעזרים בחברת סטפוינט של אריה שטראוס וצוותו. אריה היה במספר אסיפות . נוהגים עם החברים בלי איפה ואיפה. האחראית על הפנסיה – ענת וצלר המומחית בתחום שיוצרת קשר עם הזכאים החדשים לפנסיה, מי שצריך להשלים חוסר משלים כל אלה טיפולים של הוועדה. דואגים לכל הצדדים האדמיניסטרטיביים כאשר יש כמה מקורות לפנסיה של החבר. לא היו פניות חברים בעקבות תקלות, כי אין.  מקווים להמשיך לשרת במקצועיות את החברים.

מורדי שניצר: כמה אחוזים מהחברים לא מקבלים פנסיה מהקיבוץ?

דיוויד לוי: תומר תרשום את השאלה כי יש שינוי במקומות העבודה של החברים ויש יותר ויותר עובדים בחוץ

אסף רוט: להעביר את השמות של דיוויד ואמנון לקלפי.

 

קלפי

ביום שישי – ראשון     13.9-15.9.2024

נושא: בחירת נציגי ציבור לוועדת פנסיה

דוד לוי – נבחר

אמנון גזית -  נבחר

מצביעים 112 בעלי זכות הצבעה: 321 % הצבעה כולל נמנעים: 34.86

 

 


 חדשות ממכינת הנגב

חניכי המכינה סיימו שבועיים ראשונים שעסקו בבניית הקבוצה, היכרות אחד עם השני ולימוד ראשוני של חזון הארגון.

השבוע קיימו חניכי המכינה יום חשיפה לענפי הקיבוץ בהם יחלו להשתלב במסגרת העשייה  הקהילתית.

ימי העשייה הקהילתית מוגדרים ביום קבוע בתוכנית השבועית של המכינה (יום ד') ומנוהלים בשיתוף של חניכי המכינה. ביום זה, מתחלקים החניכים לענפים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך ע"י צוות ההיגוי של המכינה מטעם נציגי הקיבוץ ונציגי המכינה.

במהלך יום החשיפה סיירו החניכים בענפים השונים (חינוך, גינה קהילתית, משק חי, נוי, מגדלים אדמה בית גיל-עד) נפגשו עם בעלי תפקידים ושמעו על אופי הפעילות בכל תחום, על הציפיות ואופי העבודה.

מלבד ימי העשייה הקהילתית יתקיימו עוד 2 פעילויות נוספות:

·         פעילות של כלל חניכי המכינה עם הגיל השלישי-רביעי (ימי שלישי אחר הצהריים)

·         פעילות עם הנעורים (ימי שישי אחת לשבועיים)

בנוסף,

ישתלבו החניכים במסגרת העשייה הקהילתית בפרויקטים שונים ברהט מתוך אמונה כי ההיכרות ושיתוף הפעולה עם שכינינו הבדואים היא מרכיב חשוב ומרכזי ביצירת הפסיפס הישראלי השלם.

החניכים סיימו את ימי החשיפה מרוגשים וכבר מצפים להתחיל את הפעילויות השונות אשר יחלו מיד אחרי החגים.

נאווה ברג בלובשטיין

 

 חניכי המכינה בגינה הקהילתית

                                                                               לומדים 


            בגן רימון

במעשייה


 

 

 

 

חודש ספטמבר   17.9 - 30.9 

פרלה גרינברג-        אמה של תרז לב ז"ל ( 30.12.1897 – 22.9.1977 )

אהרון וולפמן -      בעלה של קיילה ז"ל אביהם של מרים, יעקב ומשה  (1903 – 23.9.1978 )                     

פסח וישניה  -       חברנו משנת  1962  ( 1.6.1903  - 22.9.1979 א' ראש השנה תש"מ)

חוה שטפר -           חברתנו משנת 1949, רעייתו של שטוקי ז"ל אמה של יעל שטפר-ערוסי ז"ל

                               ( 1.1.1928 – 20.9.1989 )

ראובן מינצמר-      אביה של שרה גלקר  (1905 – 30.9.1990 )

חוה אדלטין-         אימו של חנן אדלטין  (15.3.1903 – 22.9.1998)

שרה שפירא-    חברתנו משנת 1961 רעייתו של חיים ז"ל אימן של אורנה, חגית, תמי   27.71934 – 22.9.2004                            

                             (2.5.1922 -  17.9.2007  )

יאיר אבישי -     חברנו משנת 1947 בעלה של צירלה ז"ל, אביהם של  נמרוד, עודד, חנן, יוחאי

                                     (3.11.1927- 22.9.2010   )

מלכה זלצמן -       חברתנו משנת 1957 רעייתו של ברול זלצמן אימם של אבי, נדב, מרב, גיל, שגיא

       (8.4.1934  - 25.9.2013)

 

מנדל זלצמן  - חברנו משנת 1962 בעלה של יהודית, אביהם של שני לוין, יותם, ינון (25.11.1938 – 20.9.2023 )

 

חנה בן צור – חברתנו משנת 1946 היתה במצודת בורוכוב רעייתו של אמיתי אימם של עידית, אפרת, ינון, הגר 

                         26.12.1926 – 29.9.2023                         

 

 

 

 פתיחת שנת הצופים

פתיחת שנת הצופים השנה החלה בהפנינג לסיום פעילויות הקיץ.

הגיעה רכזת שבט חדשה שמה אופיר כהן. רונן פרייברג הוא ראש שבט 'איתן' כבר שנה חמישית בהתנדבות. למערכת החינוך חשובה מאד פעילות תנועת הצופים ומוקדשת לכך תשומת לב רבה.

 

                                                         מזמינים לצופים
                                                     משחקים

                                                      ונהנים בצוותא

 

 

 

פרוטוקול ישיבת ועד ההנהלה מס' 17-2024 מתאריך 02 ספט 2024

נוכחים:, אליסיה לוסיביה, גיל פוגל , דורית גזית, אלי רותם, אסף רוט, חגי יסעור, תומר רכטמן, נמרוד רפפורט, רן אלעזרי,

חסרים:

מוזמנים: יפעת ניימן מובילת התהליך הקהילתי

מוזמן קבוע: אפרים סוחמי- יו"ר ועדת ביקורת. –

סדר היום

1.      אישור פרוטוקול קודם

2.      אליסיה מעדכנת שלאחר התלבטות קיבלה החלטה לסיים עבודתה במשמר הנגב  עת סיום הקדנציה בנובמבר.

3.      עדכון לגבי המכינה

4.      יפעת ניימן – סקירת התהליך עד כאן ומה צפוי מכאן.

החלטות

1.      פרוטוקול קודם אושר

2.      לאור הבעת רצונה של אליסיה לסיים את תפקידה, הוסכם שיש לשקול את כל השלכות מהלך זה, לרבות האם יש לבחון שינוי ארגוני של תפקיד מנהל הקהילה

המכינה – ההסכם נחתם, בשעה טובה נכנסו החניכים למשמר הנגב – בהצלחה וכל הכבוד לעוסקים במלאכה

3.      התהליך הקהילתי –

3.1. שמהותו בחינת מהות החברות בקיבוץ כעת ובעתיד לבוא,

3.2. הזדמנות לשיח בין דורי וחידוד דקויות רבות הקשורות לנושא,

3.3. דיון על קהילה ושירותים שנרצה לתת לקהילה וכנגזרת מכך,

3.4. תקורות סבסוד ומשאבים נדרשים,

3.5. התהליך הקהילתי מגיע לשלב השיא באירוע קהילתי רחב המתוכנן ליום שישי ה 13 ספטמבר,

3.6. מטרת האירוע היא להעביר מידע ועדכון ובעיקר לשמוע את הציבור,

3.7. הזדמנות למפגש בין דורי של הציבור בינו לבין עצמו, הורדת אבק שנים מנושאים רבים,

3.8. בחינת רלוונטיות ותיקוף של שירותים קיימים או בחינה של הוספת שירותים חסרים.

3.9. עלו קולות שאלות בישיבה לגבי ההיגיון בזימון כלל קהילת משמר הנגב לתהליך האמור, מאידך היו קולות שאמרו שברור שיש לעשות תהליך פנימי בלבד לאחר כל כך הרבה שנים שלא התקיים כזה, - דיון זה הוא דיון בריא שמראה על הכמיהה לראות את הקהילה כקהילה אחודה ושלמה, ועדין יצאנו לדרך בידיעה שיש לסדר מחדש את אבני המסגרת של חברות בקיבוץ כתנאי מקדים לאיחוד סטטוסים – מצורף בלינק מסמך הבהרה שיצא לציבור כולו עת יציאה לדרך. לאחר דיון נמרוד ביקש להתנגד לאי זימון ציבור שאינו חברי קיבוץ בחברות מלאה.

3.10.                  עלתה הערה שנראה שהדגשים בפרסום לציבור לגבי ההליך – עוסק מדי בכספים ופחות בתוכן ובחזון,.

4.      פירוט החלטות נדרשות עקב שיוך הדירות וכן סטטוס ההחלטות,

 רשם: אסף רוט – יו"ר משמר הנגב.

 

                                                            



    פרוטוקול ועד הנהלה – אגודה קהילתית

תאריך הישיבה: יום רביעי 04.09.24 מזכירות

חברי ועד נוכחים: דימה מקרנקו (יו"ר), סיגל שלו, יוגב לוצאטו, שרון ארמה ענבר, אתי לוי, שירה ישראלי טדגי, אייל גרנסיה, עמית רוקח.

חסרים: יונתן חורי

מוזמנים קבועים:  אליסיה ליסוביה

מוזמנים:

 על סדר היום

1 . עדכונים

2 . שינוי תקנון

3 . נוהל הכנסת פועלים מהשטחים

 מהלך הדיון:

1.      עדכונים

       אליסיה מנהלת האגודה/קהילה- הודיעה כי היא איננה מתכוונת להאריך את הקדנציה ומסיימת את תפקידה בחודש נובמבר לאור העומס והקושי המהותי בשיתוף פעולה וחוסר גיבוי של המערכת. חברי הועד הציעו להפריד בחזרה את תפקיד מנהלת האגודה ממנהלת הקהילה כך שאליסיה תמשיך בתפקידה כמנהלת האגודה בלבד.

דימה ואסף יפגשו לגבי הנושא לגיבוש ההצעה שתובא בהמשך לועדים ולציבור.

חברי הועד הביעו הערכה רבה לעבודתה המאומצת של אליסיה ומקווים שהיא תענה בחיוב להצעה.

       גיל הרך- 4 גנים נפתחו השנה בתפוסה מלאה, עם צוות גדול ומיומן.

       מרח"בים – 3 מרח"בים נפתחו בחינוך החברתי עם צוותים מותאמים לכל בית. עקב השינויים במרח"ב כפירים (כיתות ה'-ו') ההרשמה לשנת הפעילות הייתה נמוכה מהמצופה. לבקשת הורי כיתת נחליאלי (כיתות ה') התקיים מפגש עם אליסיה ועם נציגי מועצת חינוך, במפגש עלו קשיים וטענות בסוגיות הבאות: העלאת תשלומי הורים, מתווה ימי הפעילות ואיכות המענה ושיפור התוכן החינוכי. לאחר חשיבה משותפת עם אליסיה ואילן הוחלט להציע מספר אפשרויות להרשמה מחודשת למרח"ב כפירים, מתוך רצון למציאת האפשרות המתאימה ביותר לצרכי הילדים.ות והוריהם.
אליסיה הביעה חשש כי ירידה דרסטית במספר הנרשמים עלולה להקריס את מערכת החינוך החברתי כולה בעתיד.

       נעורים – תודה לארבל פסל על תפקידו במהלך הקיץ וההיערכות לשנת הפעילות תשפ"ה. עדי ברק, המנהל החדש נכנס לתפקידו במלוא המרץ. נפגש עם המדריכים ובעלי התפקידים וקיים שיחת היכרות עם הנערים והנערות.

       מרכוזנים – התקיים יום ניקיון ושיפוצים של המבנים ונבנה לו"ז לחודש הקרוב.

       שנת מצווה – עמוס פרייברג נבחר להוביל את שנת מצווה.

       צופים – אופיר כהן נכנסה לרכז את השבט, התקיימה פעילות ניקיון בשבט, נבנה לו"ז שנתי והפנינג לקהילה יתקיים ביום שלישי, ה-10.9.2024.

בהצלחה לילדים ולכל הצוותים בחינוך !

       בריכה- התקבלה בקשה של מספר חברים לדחות את מועד סגירת הבריכה כך שבסופ"ש של ראש השנה הבריכה תהיה פתוחה. הבקשה אושרה ושעות הפתיחה יפורסמו בהמשך.

       מכינה – חניכי המכינה נכנסו להתגורר בקיבוץ, הם מתאקלמים בצורה טובה ויחלו להשתלב בפעילויות של המרחבים והמרכזונים. 

2.      שינוי תקנון

       היועמ"ש החזירה את נוסח התקנון לאחר שהוטמעו השינויים שהתבקשו ע"י הועד. הנוסח הסופי הועבר לאישור ועד ההנהלה. לאחר שיתקבל האישור תפורסם הצעת התיקון לציבור ותינתן תקופה בת 7 ימים להעביר הסתייגויות בכתב. ככל ותתקבלנה הערות מהציבור הן תועברנה לבדיקה ואישור חברי הועד והיועמ"ש. כלל ולא יתקבלו הסתייגויות, תזומן אסיפה לאישור התקנון החדש.

       בהתאם לדרישה הקבועה בדין אמורים להשתתף באסיפה ⅔ מכלל חברי האגודה ואם יהיו פחות משתתפים תזומן אסיפה נדחית ( 10 ימים לאחר מכן) שתתקיים בכל מספר משתתפים. כמו כן הרוב הנדרש לתיקון הוא ¾ מכלל המשתתפים בהצבעה.

            הוחלט -  להמתין לאישור ועד ההנהלה ולפרסם לציבור את הנוסח החדש.

 

4.      נוהל הכנסת פועלים מהשטחים לעבודה בקיבוץ

       מאחר ועתידה להתקיים בשבוע הקרוב ישיבה משותפת של ועדת הביטחון והגורמים הרלוונטיים בקיבוץ כדי לדייק את הנוהל ואין עדיין הסכמות מלאות לגביו. הועד ידון בו לאחר שיתקבלו הרשמים/התיקונים מהישיבה ולאחר שוועדת הביטחון תאשר אותו אצלה.

 

 

 

 

 


                                                 ברכות!

לשלומית שטיקמן

לינאי שטיקמן

להולדת הנכדה

בת לעומר ואיב

ברכות לכל המשפחה!

 

 

פרוטוקול מועצת חינוך

תאריך הישיבה: יום ראשון, 8.9.2024, מזכירות הקיבוץ

נוכחים: אופיר כהני (יו"ר), אופיר בכר, רתם גליקי, רותי שיינפלד, לינה פרנס.

מוזמנים קבועים: דקלה יסעור (מנהלת גיל הרך), אילן גוטקין (מנהל חינוך חברתי), עדי ברק (מנהל נעורים), שרון ענבר (נציגת ועד אגודה).

חסרים: בן עמי זולוקוב

על סדר היום

1 . היכרות עם עדי ברק (מנהל נעורים ז' – י"ב)

2 . שנת מצווה (כיתה ז')

3 . פעילות הצופים – 'שבט איתן'

4 . עדכוני מנהלים

מועצת חינוך מודה לדקלה, אילן, ארבל והצוותים החינוכיים על חופשת קיץ מדהימה ומלאת פעילויות.

תודה על ההשקעה והמסירות, ועל ההכנות וההיערכות שהבטיחו לילדינו חזרה מוצלחת ונעימה לשנה 

החדשה.

 

מהלך הדיון:

  1. היכרות עם עדי ברק (מנהל הנעורים ז'-י"ב)

        אנו מברכים את עדי על כניסתו לתפקיד ושמחים שהצטרף אלינו.

        במסגרת ההיכרות הציגו וסיפרו על עצמם כלל המשתתפים.

        עדי החל בתפקידו, נפגש עם הצוותים החינוכיים במרכזונים ובצופים ולומד את המערכת.

        מועצת חינוך מודה לארבל פסל על עבודתו הנפלאה עם הנערים והנערות בחופשת הקיץ.

 שנת מצווה (כיתות ז')

        עמוס פרייברג יוביל את שנת המצווה של כיתת 'סיקסק', בטוחים שתהיה שנה מוצלחת.

        כחלק מהתהליך לקידום החינוך החברתי, עלה הצורך בניתוח המצב הקיים ויצירת קובץ 

המתייחס למהות ולרציונאל מאחורי כל מסורת. תיק שנת המצווה עודכן, תוקף ושותף עם כלל בעלי התפקידים.

 

  1. פעילות הצופים – שבט 'איתן'

        אופיר כהן, נכנסה כמרכזת שבט 'איתן' ואנחנו מאחלים לה הצלחה רבה.

בהזדמנות זו נשמח להודות לרונן פרייברג על פתיחת השנה החמישית כראש השבט שלנו. תודה על ההשקעה והמסירות והערכה רבה על כך שתפקיד זה נעשה בהתנדבות מלאה.

        לאחר התהליך הקהילתי לקידום החינוך החברתי ויחד עם כניסתם לתפקיד של מנהל נעורים 

חדש ומרכזת שבט חדשה- ראינו לנכון לרענן ולהגדיר מטרות משותפות.

        הפגישה התחילה ברקע כללי, סקירת המצב הקיים והתייחסות למספר נושאים מרכזיים.

            רקע כללי

    תנועת הנוער הצופים, מיועדת לילדים ונוער בכיתות ד' עד י"ב ופועלת בימי שלישי ושישי בשעות

 אחר הצהריים בכל רחבי הארץ.

הפעילות בשכבות הצעירות (ד'-ו') ובשכבות הנעורים (ז'-ט') נערכת על פי עיקרון החינוך הבלתי

 פורמלי של "נוער מדריך נוער", כך שחניכי השכבה הבוגרת (י'-י"ב) מהווים דוגמא ומדריכים את 

החניכים הצעירים מהם. הפעילויות מועברות לכל כיתה בנפרד (גדוד) ולכל אחת מהכיתות רשג"ד.ית (=ראש גדוד), שהם מדריכים ותיקים מהשכבה הבוגרת גם כן.

        מטרתה העיקרית של תנועת הצופים היא לחנך בוגרים ערכיים ואחראים, הנכונים לכלל אתגרי החיים, אזרחים תורמים ונתרמים בחברה בה הם חיים ופועלים.

 

            סקירת המצב הקיים

שבט 'איתן', בקיבוץ משמר הנגב, הוקם בנובמבר 2015 ומאז מהווה מסגרת חינוכית בלתי פורמלית כחלק מהחינוך החברתי. בשבט מתחנכים  כ-150 ילדים.ות ובני.ות נוער מכיתות ד'-י"ב.

        עם כניסתה של אופיר כהן לתפקיד מרכזת השבט, נעשתה פגישת היכרות ותיאום ציפיות שבה

 נכחו מנהלת הקהילה, אליסיה, ראש השבט, רונן פרייברג ויו"ר מועצת חינוך, אופיר כהני. בפגישה הייתה התייחסות לאופן העבודה של שבט 'איתן' כחלק ממערכת החינוך החברתי והיכרות 

מעמיקה עם הממשקים בקהילה.

        כחלק מהתהליך הקהילתי לקידום החינוך החברתי, גובש חזון למערכת. פעילות הצופים הינה

 חלק בלתי נפרד מכך ומחויבת לחזון זה. אחד העקרונות המנחים הוא עיקרון הרצף החינוכי. אי לכך פעילות הצופים כפופה למערכת החינוך החברתי (מבחינת חזון, ניהול, משאבים ותקציב).

        במסגרת מיפוי המצב הקיים, ישנם נושאים נוספים שעלו לדיון ונתייחס אליהם לעומק בהמשך:

שייכות וחיבור לקהילה, חניכה וליווי של המדריכים.ות בתכנים החינוכיים, הקפדה על סיכום

 מפעלים וטיולים והסקת מסקנות, נוהל טיפול במקרים חריגים וחיזוק תחושת המוגנות של 

החניכים והשכב"ג, הגבלת השימוש בטלפונים ניידים בזמן הפעילות וצמצום השימוש בכלים חד פעמיים.

תוכן חינוכי

        פעילויות הצופים הן בהתאם לייעוד התנועה, החזון החינוכי והמערך החינוכי של התנועה.

לאורך השנה, ממלאי תפקידי ההדרכה עוברים ליווי מקצועי והכשרות רלוונטיות לתפקידם.

        מועצת חינוך רואה חשיבות עליונה ביצירת פעילויות התואמות את ערכי הקהילה והמערכת.

        באחריות מנהל הנעורים לשתף את מועצת חינוך בתכני מפעלים, טיולים וסמינרים לפי הוצאתם לפועל.

'פורום הורים'

  בשנת 2022, מועצת חינוך העלתה את ההצעה להקים 'פורום הורים'- ככוח עזר להתנהלות 

השוטפת. מועצת חינוך החליטה כי פורום הורים אינו הפתרון וכעת עם כניסתו של עדי, מנהל 

הנעורים, הוחלט כי יתקיימו פגישות

 עבודה קבועות בין מנהל הנעורים (ז'-י"ב), מנהל החינוך החברתי (א׳-ו׳) ומרכזת השבט, לטובת

 סנכרון והטמעת תמונת העתיד והעקרונות של החינוך החברתי- קהילתי במשמר הנגב. כמו כן, מרכזת השבט וראש השבט 

כפופים לתנועת הצופים, הנהגת דרום ופועלים בהתאם להחלטות ההנהגה ומקבלים ליווי וחניכה

 אישי ומקצועי.

 

            שיתוף פעולה וביסוס הקשר עם תנועת הצופים

        מתוכננים שני מפגשים לחיזוק הקשר והגדרת דרכי העבודה:

       מפגש היכרות עם בעלי התפקידים החדשים וסנכרון לקראת שנת הפעילות הקרובה: אליסיה ליסוביה (מנהלת קהילה), עדי ברק (מנהל הנעורים ז'-י"ב), אילן גוטקין 

(מנהל חינוך חברתי א'-ו'), אופיר כהן (מרכזת השבט), רונן פרייברג (ראש השבט) ואופיר 

כהני (יו"ר מועצת חינוך) והנהלת הצופים

 בהנהגת דרום- סתיו גולדשמידט (מרכז ההנהגה) וליאור (מלווה את השבט).

       מפגש במועצת חינוך עם אופיר כהן, רונן פרייברג והנהלת הצופים בהנהגת דרום,

 להיכרות והצגת אופי הפעילות של שבט 'איתן' כחלק מקהילת משמר הנגב בכלל והחינוך

 בפרט.

תשלום חודשי

        עבור ילדים ונוער המתחנכים במערכת החינוך החברתי, פעילות הצופים כלולה בעלות החודשית.

        ילדים אשר משתתפים בפעילות הצופים בלבד ישלמו על כך בתשלום נפרד למערכת החינוך- 

עלות חודשית

 של 120 ₪, שלא כוללת השתתפות במפעלים, טיולים וסמינרים.

           עדכוני מנהלים

נוער

        הפעילות במרכזונים התחילה עם הצוותים משנה שעברה עפ"י הלו"ז שתוכנן לחודש ספטמבר, התקיים יום

 ניקיון והחל שיפוץ צבע ותחזוקה של המבנים.

צופים – שבט 'איתן'

        נבנתה תוכנית פעילות שנתית ושנת הפעילות נפתחה בסמינר שכב"ג (י'-י"ב).

        התקיימה פעילות ניקיון בשבט והפנינג לכל הקהילה יתקיים ביום שלישי, ה-10.9.2024.

 מרח"בים א'-ו'

        שנת הפעילות נפתחה כמו שצריך, עם צוותים חדשים ובאווירה טובה.

        במהלך השבוע הראשון התקיימו שיחות ומפגשים עם ההורים.

        נבנתה תוכנית שנתית שפורסמה להורים ובהתאם נבנתה הפעילות לחודש ספטמבר.

        עקב השינויים במרח"ב כפירים (כיתות ה'-ו') ההרשמה לשנת הפעילות הייתה נמוכה מהמצופה. לבקשת הורי כיתת נחליאלי (כיתות ה') התקיים מפגש עם נציגי מועצת חינוך ובנוכחותה של אליסיה, במפגש עלו קשיים וטענות בסוגיות הבאות: העלאת תשלומי הורים, מתווה ימי הפעילות ואיכות המענה ושיפור התוכן החינוכי. לאחר חשיבה משותפת עם אליסיה, אילן ואיתן הס (מלווה היישוב מטעם המועצה), מועצת חינוך החליטה להציע מספר אפשרויות להרשמה מחודשת למרח"ב כפירים, מתוך רצון למציאת האפשרות המתאימה ביותר לצרכי הילדים.ות והוריהם. נראה כי הפתרון ענה למרבית מהצרכים ומספר הנרשמים גדל.

 גיל הרך

        בסוף הקיץ נפרדנו מכמה עובדים שיצאו לדרך חדשה. השנה התחילה באווירה טובה עם צוות

 גדול ומנוסה.

        בפעוטף 'נורית' יש קליטה של 10 פעוטים ותינוקות, ההיערכות הייתה טובה והצוות עושה

 עבודה נפלאה.

רשמה: אופיר כהני

יום נעים 🤍

מועצת חינוך

 

 


                                               מוזמנים                                               



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עלון משמר הנגב מס' 2232

        מה בעלון מה הסיכוי שבראש השנה תתממש עסקת החטופים? התנהלות הרוה"מ אינה מבשרת לכך סיכויים רבים ואפשר אפילו לכמת ל- 0. השררה...