יום שלישי, 20 בפברואר 2024

עלון משמר הנגב מס' 2218

 






 דרום אדום במשמר הנגב



 


 מה בעלון

v      פיליפ כרמי זיכרו לברכה- איציק בונים, מיכל ברגר, אלון דגני

v      אסיפת אגודה ב- 7.2.2024: סיכום 2023 ותקציב 2024 , שינויים בתחום הביטחון, עדכון על תקציב הבריכה

v      הצבעה בקלפי 8-10.2.2024 על תקציב האגודה, שינויים במערך השמירה

v      ברכות לאלנה ושאול מוסקוביץ' להולדת הנכדה

v      טיול ט"ו בשבט – הובילה כיתת בר מצווה "יעל"

v      ועוד מקבץ הערכות והוקרה מיחידות החיילים

v      סוף מעשה במחשבה תחילה... דורי גזית

v      בחירות לרשויות המקומיות – 3 רשימות נציגים למליאת בני שמעון

v      התקיימו בחירות למזכ"לות התנועה הקיבוצית

v      סיור ליקוט בהדרכת מתן גולן

v      מי מכיר את הצעיר/ה? : אביב אלון, אור בן שחר עורכת הפינה: ליאן גרופר

v      פרוטוקול מועצת חינוך 11.2.2024 רשמה: אופיר כהני

 

            תמונת השער: "דרום אדום" במשמר הנגב



 פיליפ וינריב/ אפרים כרמי לכבודו ולזכרו                                                משמר הנגב 18.2.2024

 

פיליפ   הדואה למרחקים

פיליפ   עיוורון הצבעים כפיקחון לחיים

פיליפ   איש הכלכלה החברית

פיליפ   פסל לי חבר

כשנבחר אחד מחברינו לתפקיד המזכיר, אמר לו פיליפ, לא חשובים הקלסרים, התקנונים והחוקים! דאג שבארונית לידך תמיד יהיה בקבוק וויסקי טוב!

 פיליפ נולד בוורשה ב- 1928, בהיותו בן 3 המשפחה, מסיבות כלכליות עברה לבריסל, באנדרלכט, פרבר בו מתקבצים יהודים רבים, מקיימת המשפחה אורח חיים מסורתי ומתפרנסת כעצמאית מייצור ארנקי עור. כעבור מספר שנים האמא מצטרפת לחוגי הפועלים והעצמאים הקטנים הלוא היא מפלגת פועלי ציון שמאל כמובן.

ב- 1940 בסערת השואה באירופה המשפחה נסה לדרום צרפת. פיליפ מסתתר במנזר. בתום המלחמה המשפחה חוזרת לבריסל, פיליפ לומד את מקצוע הגילוף. פיליפ ואחיו משהל'ה מצטרפים לנוער הבורוכבי וב- 1951 הוא עולה עם קלרה אשתו למשמר הנגב והם מצטרפים למספר חברי תנועה מבלגיה שעלו לפניהם.    

בשנים הראשונות פיליפ עובד בגן הירק, ובהמשך הוא משתלב לאורך עשורים רבים בתפקידי ניהול בכלכלה ובתעשייה במשמר הנגב, בתעשייה הקיבוצית ואף בחו"ל.

מתוך הספר 'ביתי משמר הנגב': פיליפ הגיע למשמר הנגב עם התואר אומן. בנצי שהיה מרכז משק ביקש ממנו שיכין מנורה. אבל מהיכן יש לזה זמן? הם סיכמו שבמקום תורנות פיליפ יכין את המנורה! בנצי יחליף אותו בתורנות. הם כמובן קיבלו גינו על המעשה. אך המנורה נמצאת עד היום אצל הבת של בנצי.

ב- 1993 ברוח החשיבה הכלכלית החברית והיוצאת מהריבוע, הוא מציע לדיון באסיפה לאפשר לחברים החבים כסף למשק לעבוד שעות נוספות על מנת לחסוך בעבודה שכירה ושכספי המשכורות הנחסכים יופנו לחיסול והקטנת החוב.

המעורבות והדוגמה האישית היו נר לרגליו! ולכן הקפיד על קלה כחמורה. בין כל קדנציה של תפקיד ציבורי לחזור להשתתף בצרכי המשק ואף התרבותיים חברתיים.

הוא היה חוזר לעבוד בקומביין לעת קציר, היה משתתף בהכנת סופגניות בחנוכה עם ישי שטיקמן והיה חוזר לעבוד בחדר האוכל, מה שהוא ציין, איפשר לו להכיר את החברים החדשים.

וכשהיה בפוליביד מנהל המפעל הוא לא ויתר לעצמו על תורנות השירותים שאף היא היתה חלק מהאג'נדה הענפית.

היתה בפיליפ משובת נעורים, בגיל 45 הוא התחיל קורס דאייה. שבתות רבות של גשם או חמסין היה מבלה על המסלול, דוחף ועוזר בהמראת הדאונים וכל זאת בקושי בשביל שעת דאייה אחת. כשסיים את הקורס היה ממשיך לבוא לטוס, ליהנות משקט משק כנפי הדאון וממערבולת וזרמי אוויר העולים ויורדים.

בגיל 80 הוא יצא למסע טוסטוסים בשדותינו יחד עם צביקה בלושטיין.

במחצית שנות ה- 60 המשפחה יוצאת לקמבודיה בשליחות משרד החוץ. פיליפ מצליח ליישם וללמד שיטות השקיה חדשות מותאמות למקום ומביא להישגים חקלאיים את גידול ענף האורז על כך הוא מקבל את אות אביר המסדר המלכותי מהנסיך סיהנוק. קוריוז מהאירוע נמצא בארכיון והוא מכתב משגריר ישראל בקמבודיה אל מזכירות משמר הנגב בו הוא מבקש את כתובת המשפחה על מנת להודיע לו אודות הענקת הפרס המתוכננת.

הראיה העסקית הכלכלית שלו התבססה על ניתוחים ועובדות. הוא קרא חומר רב, התעניין גם בתיאורטי אך תמיד ידע לבור את המוץ מהתבן. הוא לא נתן לעובדות לבלבל אותו.

בעלוני הקיבוץ בהם השתמש כתפיסת עולם לשתף את הציבור הוא העביר אינפורמציה וניתוח עסוקים כהנגשה בהירה וברורה לכלל החברים.

הוא כתב בעלון: החברה הקיבוצית היא חברה וולונטרית מבוססת על אמון הדדי. אמון זה הוא ביסוד הקיבוץ והוא המבטיח את המשכיות הקיבוץ.

ציטט אחד החברים את פיליפ: "כשמקצצים בעוגיות סימן שהמצב במפעל קשה".

פיליפ לא הלך בתלם אורחות החיים הכלכליים של התנועה או מ׏מַלֽיצֵיהַ. הוא לא פחד להתעמת עם קברניטים מקומיים וחיצוניים.

למי שיפשפש בארכיון צילום האסיפות והפורומים שלנו ימצא שעות רבות של שיח דעותיו וניסיון העמדה אחר לתשובות המתבקשות למצב נתון (והוא לרוב צדק).

תזרים המזומנים, מצב החוב, היו אצלו הסימנים המעידים לכישלון או הצלחת פעילות. הוא כותב בעלון על ערך ייצור, על יעילות ייצור, על משמעות ביטול משמרת עבודה של מכונה אוטומטית, על הגדלת המנגנון הניהולי ועוד ועוד..

היום קוראים לזה שקיפות!!

ב- 1982 הוא כותב בעלון על מקומה של האסיפה. "אני סבור שיש לחולל שינוי! לאסיפה שני תפקידים: עיסוק בבעיות עקרוניות, הכרעות וקביעת מדיניות. ושיח חברים על נושאים מוגדרים. ואם שני תנאים אלו מתקיימים, באורח דמוקרטי, משמע שרוב החברים משתתפים בהכרעות.

על פאמא הוא כותב: "כולנו ניפגע מכישלון כלכלי נוסף. המערכת החשבונאית צריכה להציג סיכומים עם גילוי נאות של כל הפרטים הידועים. הסכום אותו מסכנים צריך להיות בגובה מינימלי וגם אם נפסיד אותו לא נקלע לפשיטת רגל.   

בספר 'ביתי משמר הנגב' מסופר: כשקטפו עגבניות בגן ירק פיליפ סידר אף עגבניות ירוקות בארגזי המשלוח למגינת ליבו של פנחס גולן שלא ידע שפיליפ עיוור צבעים.

עוד הוא כותב: "המשק זקוק להבראה כללית. כוח העבודה הופנה למקומות שאינם מחוללי הכנסה וכישלונות ניהוליים שאין ליחסם לחברים העובדים. יותר מדי חובבנות וחוסר ראיה לטווח רחוק.

כשהגיע לגבורות כותבים לו בעלון: "בכל משימה שהוטלה על כתפך גילית מקצוענות ויסודיות. לא חסכת כל מאמץ להגיע למטרה. בכל שלל תפקידיך ועשייה מורכבת ידעת למצוא זמן לבלות, ליהנות ולטפח קשר עם בני משפחתך  הקרובה וזו שמעבר לים.

 קלרה, עדנה, עירית ומשפחותיכן הענפות זכרוהו לטוב

 פיליפ  המשך לדאות

פיליפ  המשך לפסל ביד אומן

פיליפ  המשך כלכלתך החברית

פיליפ  צייר לי קשת

אל תשכח מעת לעת ללגום כוסית ויסקי טובה ואף בעוגיות אל תחסוך,

והעיקר תן לנו התראה ורמז לכל סימן שיעיד כי כשלנו ואנחנו נעשה העתק הדבק למשנתך.

 

איציק בונים


                                                     דברים לאבא

             ביום שישי, רגע לפני שבת, עזבת אותנו. בעזיבתך נפטרת מכמה דברים שלא אהבת. לא התאים לך להיות תלוי                      וחלש. למרות זאת מצאת הנאה בדברים קטנים אחרים, כמו הנינים שהסתובבו ורעשו בסלון הקטן, מגע עם יד של                  נין קטן שרק נולד או פיסת עוגה עם הקפה בשעה 5.

      לנו השארת המון זיכרונות. זיכרונות מהילדות הרחוקה, מהבית עם אמא, מההשכבות בכיתה, מארוחת הצ'יפס בשבת, מקמבודיה ומהטיול הגדול בחזרה לארץ. ב 1967 רק אצלנו היה הטיול הגדול. עוד לא היה מושג כזה בשום מקום.

הזיכרונות הטריים יותר הם הזיכרונות עם הנכדים. אחרי 3  בנות עדינות ונוחות, קיבלת 7 נכדים -  7 בנים. לעולם לא נשכח את ההשתובבות שלך איתם.  את ההשתוללות על הדשא, על הספה או בבריכה. את משחקי השח, השיחות הרציניות וגם... הבדיחות הגסות (רק אחרי גיל 18). אתה היית כל כך משמעותי בשבילם. לכבוד יום הולדת 90 ירון כתב לך: "לסבא היחיד שיודע להוריד סרטים מהאינטרנט וקורא ספרים בקינדל. הסבא שלימד אותנו לשתות אפריטיף ולרכוב על קטנוע עוד לפני גיל בר מצווה, ושמצליח להיזכר כל שנה בסיפור משפחתי שעוד לא שמענו. לסבא שיוצא מבית החולים ומבקש לאכול שווארמה, שאוכל קצת מתוק גם כשאסור ושלימד אותנו סקרנות, אלקטרוניקה ופירוק של מכשירים... ופה הוא איחל לך שנים של בריאות, שמחה והרבה הומור טוב ביחד עם סבתא.

עם הנינים אהבת לתקשר תמיד באמצעות נפנוף לשלום, חיוכים, מגע רך והרבה רעש... החיוך שלך למראה הנינים היה מתוק ומנחם.

       אנחנו רוצות להודות לאמא שלנו שעשתה עבודת קודש בליווי ובטיפול בך. נאמנות כזאת לאחר 73 שנות נישואים היא לא מובנת מאליה.

       תודה לצוותים התומכים במשמר הנגב, לאנופ- המטפל ולחברים הדואגים והתומכים, ותודה לכם- משפחה וחברים שבאתם לכאן היום.

       נוח בשלום, אבא. כאן במקום הזה, בגבעה הזאת, כבר מחכים לך הרבה חברים. תוכלו להמשיך לנהל אסיפות, מפגשים ואפילו ויכוחים.

       אז תודה אבא שהיית אבא וסבא שלנו. תודה על הזיכרונות שיישארו איתנו תמיד וגם תודה על הגנים.

מיכל

 

פיסל  בידיו את חייו/אלון דגני

אדם ניכר בין כל השאר

בכוׄס החיים אותם הוא עבר.

החצי הראשון הריק, מר ומיותר

השני המלא, זה מה שנשמר.

פיליפ חי את חייו בַַּחֲצי הטוב

ובחר את דרכו, ליצור ולאהוב.

הוא פיסל בידיו פנים לעולמים

וגילף באומנות חיים שלמים.

פיליפ עם חשיבה מחוץ לקופסא

ניתב את הדרך, בכל מקום, בכל מסע,

המוח היצירתי הוביל היכן שפעל

בשדה, בשליחות וגם במפעל,

וכשאלו הסתיימו ונקצר היבול

פנה ויצר גם בתחום הבישול.

ידיו וראשו הובילו בכל מעשיו

והכוׄס התמלאה לה במשך חייו.

עכשיו התרוקן החצי המר


וגם החצי הטוב הסתיים ונגמר.

אבל פיליפ, במבט לאחר,

וכך תמיד נרצה להוקיר ולזכור,

לְחיים שמתקרבים כמעט למאה

הסתכל תמיד על חֲצ׏י הכוֺס המלאה.

 

 

 



אסיפת אגודה

 

ביום רביעי- 7.2.2024 – במועדון לחבר, בזום וערוץ 900

 סדר יום:

סיכום 2023 ותקציב 2024

הצעה לשינויים בתחום הביטחון

עדכון על תקציב הבריכה

אליסיה ליסוביה: רוצים להגיד תודה לכולכם על ההתגייסות וההתנדבות ועל הרצון לעזור בימי המלחמה. תודה לכול אחד ואחת  שבזכות האכפתיות ושותפות לדרך  אנו מצליחים לשמור על קהילה חזקה ומגובשת. נכון לדצמבר 2023 גרים במשמר הנגב 1059 אנשים.

 

אגודת מתיישבים

2023

חברי אגודה

437

תושבים אחרים

323

ילדים של חברי אגודה

299

סה"כ אוכלוסייה

1059

מתוכם חברי קיבוץ

322

 באוקטובר 2023 נכנסה מלחמה לחיינו, מטבע הדברים ראינו  ונמשיך לראות את השפעתה על כל תחומי חיינו. השנה צפויה להסתיים בגירעון של כ- 122 אלף ₪ מהפעילות השוטפת. השקעות: כ- 265 אלף ₪ שבעיקרם מוקדשות לתכנון.

תודה לצוות צח"י , הביטחון כיתת הכוננות וכל המתנדבים תודה שאתם יוצרים ובונים תחושת ביטחון ליישוב. רועי גלעד עם צוות הביטחון מגבשים תוכנית עבודה ל- 2024  בהמשך האסיפה יוצגו אלטרנטיבות לארגון השמירה בשער.

צוותי החינוך התמודדו עם צרכים מאתגרים  כבר בתחילת שנת הלימודים והצורך המיוחד לארגון עם אסון אוקטובר מצב החירום ופריצת המלחמה.

איריס סוחמי פרץ סיימה את תפקידה בינואר  והוקם צוות לאיתור מנהל חינוך ל- א'-ו': דלית חיות משאבי אנוש, רונית שובל, הדס פלג, אופיר כהני, רותי שיינפלד, סיגל שלו ואליסיה.

תודה לאיריס על העשייה לאורך השנה ובמיוחד בתקופת החירום. מאחלים הצלחה בהמשך דרכך.

נעמי לביא- מנהלת הרווחה ביישוב ביקשה לסיים את תפקידה והוקם צוות איתור לבחירת מנהל/ת חדש/ה : דלית חיות מש"א, הדס פלג, מעין גלקר והילה עמר. בימים אלה אושרה מועמדותה של חניתה כהן לתפקיד מנהלת הרווחה ביישוב. תתחיל את תפקידה בסוף פברואר.

העו"סית שלנו שירלי לדום סיימה את תפקידה והחליפה אותה גלי איתמרי. תודה לנעמי ושירלי על עבודתכן המסורה והצלחה בהמשך דרככן.

תודה למעיין גלקר וצוות המתנדבות שפעל בחודשיים הראשונים של המלחמה. על המענה שנתתן לקהילה בזמן חירום.

השקעות: בוצע שיפוץ במרחב כפירים הישן המשמש כיום את מרחב 'עופרים'. מבני החינוך: 'איילים' (גן תמר), כפירים, ובית מנהלת החינוך המיועד לנעורים ישופצו בהמשך השנה.

הסתיים תכנון אולם ספורט והבריכה. הוזמן תכנון לבית העלמין בעקבות דרישה לרישיון עסק.

 דורית גזית: במשמר הנגב יש הרבה מבנים המשמשים כמועדונים: מועדון לחבר, בית בורוכוב, בית מורשת וכולם משמשים למעט אנשים. למה לא מרכזים משאבים במועדון אחד או שניים. בית מורשת זה כל דבר ויכול לשמש גם כבית תפילה לא מתנגש בפעילויות אחרות. יש לרכז משאבים במקומות שיש הרבה משתמשים כמו הבריכה שפעילה אמנם 5 חודשים ומפגישה הרבה אנשים מבוגרים, צעירים, ילדים.

 דימה:  מסכים שצריכים לבדוק מבנים לפי השימוש. תוכנית הפעילות בבית בורוכוב לא סוכמה עם הצוות לכן השנה מתוקצב רק לחשמל וארנונה. לגבי בית תפילה קודם נעשה תהליך קהילתי ואח"כ נתקצב. 

 אליסיה: בריאות ורווחה יש  כאן 2 סעיפים, שימוש במרפאה ורווחה  אותה הטנו באחוז משרה של מנהלת הרווחה החדשה חניתה כהן שתתחיל לעבוד בתחילת מרץ.

 בשנת 2023 היה חסכון במים בנוי  הודות לשימוש נכון בהשקיה. במקום 980 אלף ₪ הוצאנו 912 אלף ₪  אגודת המים  של הקיבוץ שיתפה פעולה ומימנה  את החלפת מוני המים.  בגינה הקהילתית תוקצבו רק מים ושתילים. תברואה וחצר – הגדלת שטח החצר יותר פחים ויותר עבודת אחזקה. הודות לשטח המיחזור ליד הלולים לא משלמים על פינוי. 

שאלה: האם התברואה והחצר לא שייכים לתשלום הארנונה?

אליסיה: המועצה מספקת את כספי הפיתוח אך התחזוקה והניקיון הם באחריות הקיבוץ. על כל שקל שהמועצה נותנת אנחנו מעמידים שקל. שיפוץ אולם ספורט הוא שיפוץ גדול והוא יהיה מכספי הפיתוח. המועצה מעבירה – 400 אלף ₪ .  אם לא נשפץ לא נקבל את הסכום הזה. בריכת השחייה – השנה לא קיבלנו רישיון לרעלים והשתמשנו בחומרים דלילים. כדי לקבל אפשרות להפעיל את הבריכה צריך להשיג רישיון עסק. בעונת הרחצה הקרובה נפעל כמו בקיץ שעבר  מקווה שיאפשרו לנו עד שנשפץ את הבריכה. תקציב התשתיות הוא לתיקוני מדרכות ותיקוני חשמל בחצר.

יורם ענבר: בתוכנית האגודה לתקציב 2024 יש הרבה חומר אך חסר  נתון של מס' המשתמשים ומה היה המס כל השנים. אין בתקציב האגודה הקצבה לפרויקטים כמו השביל החווייתי זו כבר השנה השנייה. ביקשתי 12 אלף ₪ להשלים את השביל. הוועד צריך לתת אוויר (תקציב) ליוזמות. ההשקעה הראשונה בשביל היתה של התאגידים לחג השבעים. כשאין הקצבה להמשך המקום הופך לעזובה. אי אפשר לעשות הכול מהתחלה. הפרויקטים נמשכים על פני שנים. כך גם הגינה הקהילתית. צריך  למצוא מקור ליוזמות.

איך נסגרו הגירעונות של השנתיים האחרונות. תקציב האגודה כולל את תקציב החינוך והוא כ- 8 מיליון ₪ אחריות הוועד היא גם על החינוך. צריך למצוא מקור גם לדברים הקטנים

דימה: בחינוך היה גירעון של 58 אלף ₪ בשנים האחרונות השקיעו בהרבה פרויקטים ולא דאגו למקור עבור תחזוקה. השקיעו בהרבה הפרויקטים ולא דאגו לתחזוקה. צריך לעצור ולאזן את המערכת . לא לאשר פרויקט בלי לתקצב תחזוקה.

אליסיה: הגרעון מסתכם ב- 158 אלף ₪ . יש כסף המתקבל עבור בית הקברות שלא מופיע כאן וזה סוגר את הגירעון לעלויות המלחמה.

איציק בונים: מבקש כל השנים לצבוע בתוכנית כל פעילות. כמה זה עולה לחבר לחודש. והשנה זה אכן הוכנס. איך זה שיש בכל זאת גירעון. צריך לחלק את הגירעון לכל חבר לחודש.

ניהול אגודה + מיוחדות    

חשבנו שנצטרך לשלם יותר הוצאות מימון והן היו יותר נמוכות. והשנה תקצבנו את הוצאות המימון  בהתאם.

אלי רכטמן:    האם אחרי שנשקיע 0.5 מיליון ₪ באולם ספורט מהו הצפי השימוש בו . יש שם בעיות בביוב אין שם חשמל האם יש מספיק פעילויות ואנשים להשתמש בו?

לאורה נווה: שירותים זה לא רק כסף אלא גם איכות.  וצריך להגיד תודה לנותני השירות כמו הדואר והנוי היפה, שלפני שנים התלוננו על הזנחה.  צריך לרשום כמה משלמי מיסים יש וכמה מכל סוג? בקשר למבני ציבור האם הקיבוץ משתתף באחזקתם. בתקציב 2023 בעקרונות נרשם בכמה מותר להעלות מיסים. איך סוגרים גרעון ומהו מנגנון הפיקוח. רק בסוף השנה מתגלה הגרעון.

דימה: לפני שנה וחצי התחלנו תהליך עם הקיבוץ והגענו למבנה שרוב הכסף שמגיע מתב"רים. (תקציבים בלתי רגילים) צריך להיות הסכם עם הקיבוץ עובדים על כך עם עורך דין. תהיה הגדרה של מבנה האגודה ומי אחראי על מה.

אליסיה: האגודה קיבלה את השימוש במבני ציבור באפס עלות. השיפוצים בהם באחריותה עכשיו לאחר שנים רבות גם צריך להשקיע במבנים. אנחנו בתהליך להגיע למתווה השקעות במבנים. כספי הפיתוח של הקיבוץ עוברים לאגודה.

בתקנון אין קביעה לכמה אפשר להעלות מיסים. אבל אפשר להשוות עם קיבוצים באזור ולראות שאנחנו ברמה נמוכה מן השאר. יש לבדוק כל שנה באופן מעמיק את השירותים ואת רמתם.

איציק בונים: מתחבר לדברים של דורית גזית ולאורה. אותי מעניינות המטרות והיעדים לדוגמה האסיפה שהתקיימה על השמירה. נעתרו לבקשתי והוסיפו עמודה על עלות החבר בכל סעיף תקציבי. היתה קורונה, מלחמה באוקראינה ומלחמה.  האם צריך לעניין אותנו שמשפחות נפגעו בעקבות מצבים אלה? יש גישה  אחת: אותי מעניין מה אני משתמש ויש גישה שכל מה שבחצר שייך לכולם: הנוי, הבריכה, החינוך, הצופים.  אני בגישה השנייה. אני מוכן לשלם כי זה חלק ממה שיש בתוך החצר. כל דבר בפעילויות חייב לכלול את כולם. האם יש ערבות הדדית? יש לחפש את הדרך המשותפת עם ערבות הדדית.

מבקש להגביל את ההשקעות במבנים. ישקיעו במבנה הנעורים והם יהיה בעצם ריק.

תומר רכטמן: האגודה והקיבוץ בתהליך של הסכם.

יורם ענבר: יש עניין של תפיסה גם כשזה עובר מוועד לוועד, צריכה להיות חתירה לשיפור. ב- 2017 כשנכנסתי לנהל את האגודה היתה הזנחה בתחזוקת הסביבה. זה חלק בסיסי. טיפוח (בעקבות השקעה) מחייב אחזקה. אם לא משקיעים במבנים  הם יתפוררו. כל מה שהתווכחנו עליו זה 4-5 ₪ . זה כלום יש הרבה משלמי מיסים. אני מתחיל את ההסתכלות מן השימושים ולא מן המקורות. יש להסביר לציבור למה צריך לשפר. כדי לשפר צריך כסף.

הערבות ההדדית היא בקיבוץ ולא באגודה. הרווחה היא באגודה. המנהלים חייבים לשבת על המספרים. זו לא גזירה משמים הגרעון. הייתי מנהל האגודה 4 שנים ולא היה גרעון. גם החינוך היה מאוזן. האגודה נמדדת על המאזן שלה כולל החינוך.

 ביטחון

מציגים רועי גלעד – רב"ש וסמדר דקל פרידמן יו"ר ועדת ביטחון

רועי גלעד: היו לאחרונה ביישוב אירועים חריגים. חדרו אנשים עם סכינים, שברו מנורות, זרקו סלעים על השומר. חשוב שיתקינו מצלמות מזהות. ברהט תפסו מחבלים. יש חשיבות להשקעה בביטחון.

סמדר דקל פרידמן: מציגה את הצרכים: שמירה 24/7 , מרכיבי ביטחון כמו מצלמות, נשקים, כיתת כוננות. לאחר בדיקת הצרכים הנ"ל  המס המתבקש  אמור לתת מענה שמירה על ביטחון היישוב. 3 אפשרויות קיימות: מתווה א' – שמירה עם שומר סייר בין השעות 22:00- 06:00   ללא שמירת שער. מתווה ב' – שמירה חיצונית 27/7 שמירה בשער 16/7 סייר חמוש 24:00 -06:00 חברת T.N.M  עלות – תוספת 50 ₪ לחבר/ה אגודה.

מתווה ג' – שמירה משולבת – שמירה חיצונית מחברת T.N.M 06:00 -24:00 סייר חמוש בימי חול+ שמירת חבר/ה מהקהילה בין השעות: 16:00 – 24:00 עלות: תוספת 30 ₪ בחודש לחבר/ה גילאים כשירים לשמירה: בני/ות 21-65 בנוסף מתנדבים מעל גיל 65 המעוניינים להצטרף. כיום כשירים לשמירה (ע"פ רשימות מהנהלת חשבונות) – 423 חברים וחברות. במתכונת זו ייצא לשמור שעתיים וחצי 4 פעמים בשנה.

חברי ועדת ביטחון: רות לוי, מאור סדון, אורי אורן, סיני פסל, סמדר פרידמן

סיני פסל: במספרים גדולים עלויות השמירה 24/7 שומר שכיר עם כל הקריטריונים בחלופה א' – 717 אלף ₪ לשנה. 600 אלף ₪ נדרשים לפריסת מצלמות עם מה שנלווה לכך. לא ניתן לשריין 600 אלף בשנה . חדר נשק – 75 אלף ₪ מתוקצב ואם המועצה תוסיף זה יתווסף לסכום הזה. אימון חמושים – 30 אלף ואין לנו הכסף לממן את האימון.

מה שהיה עד ה- 6.10 אי אפשר לקיים לאחר ה-7.10 . יש להשקיע בציוד ובאנשים. עשינו הערכת סיכונים עם 'המתמיד' . הצעתנו היא שמירה משולבת. העלות 30 ₪ לחודש לשנה בפריסה ל- 3 שנים. עד כה התאגידים השתתפו בעלויות השמירה ב- 40% והשנה הסכימו להשתתף ב- 50% . מרכז אירועים יעביר את הכסף שהוא מקצה לשמירה  וזה יכנס לתקציב השמירה.

סמדר דקל פרידמן: שמירה משולבת הפירוט לעיל היא השמירה הטובה ביותר תורני השמירה מכירים את החברים וכך אפשר יהיה לחסוך כסף לרכישת מרכיבי ביטחון.

אבישי פינדס: עזבו את המספרים. תקציב הביטחון מגולם ממה שכל משק בית יצטרך לשלם. אם יהיה לנו מימון ממקורות אחרים המספרים ירדו. 4 משמרות בשנה של 4 שעות זה יצמצם את העלויות. אנחנו צריכים לסמוך רק על עצמנו, לא על המועצה ולא על המדינה. נדרש מהחברים להסכים על ההצעה של שמירה 24/7 .

דימה: נשאלה שאלה אם יש ביטוח למתנדבי השמירה. כן יש ביטוח מהמועצה למתנדבי השמירה.

סמדר דקל פרידמן: תהיה טבלה מסודרת לתורנויות השמירה כל חבר יקבל את ההודעה על תורנות השמירה שלו. לדעתי יש לבחור במתווה ג' ייתן לנו שליטה על הנכנסים.

ברק גל: אם השמירה היא נגד גנבות לא צריך שמירה 24/7 ואם זה בעקבות 7.10 אי אפשר להיעזר בשומרים לא חמושים. אני אישית לא מסוגל להגיע לשמירה כי אני מסיים את העבודה ב-שמונה בערב

אורי אורן: אני בוועדת ביטחון, רוצה לחדד את נושא תורנויות/התנדבויות. אני תומך נלהב של מתווה ג' בשעות של 16:00 – 21:00 שרוב הרכבים נכנסים יש שליטה על מי שנכנס. כולם מכירים את כולם. מי שלא יתייצב בשער יש פתרון כשהסייר חלה כיסינו את השעות בצוות הביטחון והכוננות. אדם שלא יתייצב לשמירה יחייבו אותו בתקציב  אם לא דאג למחליף. אם יש מעוניינים בשמירה בלילה כמו חיילים משוחררים שזקוקים לכסף נשמח לקבל במקום הסייר. מי שלא יכול לשמור יכול לפנות מעוניינים לפדות את השמירה בכסף.

עופר גרוביס:  מצטרף לברק. אי אפשר לקנות ביטחון זה חור שחור בתקציב. אפשר לקנות תחושת ביטחון. אם יש אירוע פח"ע גדול השמירה בשער לא נותנת פתרון  אורי בדברים האחרונים שלך אמרת דבר והיפוכו. אם המתווה לא נותן מענה צריך להתייחס ולהתנהג בהתאם למצב האיומים. אי אפשר לקנות ביטחון אלא תחושת ביטחון. אם השמירה היא למניעת גניבת אופניים אפשר להקים קרן לפצות ויישאר לנו כסף בסוף השנה..

סמדר דקל פרידמן: בשנים האחרונות מרגישים דאגה לא מול גניבת אופניים אלא על כניסה ליישוב, שריפת רכב זריקת אבנים אדם נכנס עם סכין.  רוב  הקהילה בזמן החירום הרגישה ביטחון כי הפיקוח בשער נתן תחושת ביטחון.

דימה: לשמירה בשער יש משמעות כהתרעה לקריאה לרב"ש ולכיתת הכוננות במצב שלאירוע גדול.

 הבריכה

תומר רכטמן: הבריכה עברה 2-3 שיפוצים לאורך השנים והם כבר לא נותנים מענה. המדינה הציבה תקנות חדשות שיש לעמוד בהן. ועד האגודה הקודם החליט לקדם את תכנון השיפוץ כך שיעמוד בתקנים הצוות: אמנון גזית, איל גזית ושמואל רייזמן ואני  עסקנו בכך. והפרוגרמה עברה לוועדת תכנון בוועד האגודה ופורסמה לציבור. אנחנו נדרשים להקים חדר מלתחות תקני וממוגן. בבריכה עצמה יש להפריד לגמרי את בריכת הפעוטות מהבריכה עצמה שתהיה אספקת מים נפרדת. נדרש סינון מים לא דרך התעלות כמו במצב הקיים. הצללה עפ"י חוק ולדפן מחדש את הבריכה. הקמת חדר מכונות באזור פינת הקפה. בפרוגרמה נכנסנו לתכנון מפורט. פנינו לכנפו – קבלן וותיק ונתנו לו את התוכניות שאינן מפורטות והאומדן שלו- 5 מיליון ₪ פנינו למי שבנה את הבריכה בדביר וגם הוא נתן הערכה  של אותו סכום. ביקשנו מקבלן מהמרכז הערכה וגם הסיכום שלו היה דומה. כאשר יסתיים התיכנון המפורט הוא יועבר לאגודה והשיפוץ יתחיל בנובמבר 2024 .

בני גומפל: אוכל לסייע בנושא בקשר עם 'שירת אביב' . אם כבר משפצים אולי אפשר לשדרג לבריכה לכל השנה.

  

קלפי

ביום חמישי עד מוצ"ש  8.2-10.2024

נושא: אישור תקציב 24 וביטחון

 

1 . אישור תקציב האגודה כפי שהוצג באסיפה

בעד212         75.71 %  מהמצביעים

נגד68            24.29 %  מהמצביעים

סה"כ  מצביעים 280 בעלי זכות הצבעה 479 % הצבעה 58.46

2 . האם יש צורך בשמירה 24/7

בעד -201  % מהמצביעים 71.28

נגד – 81  % מהמצביעים 28.72

סה"כ – 282 מצביעים % הצבעה 58.87

3. במידה ויוחלט על שמירה 24/7 איזה מהתווים הבאים שהציעה ועדת ביטחון יש ליישם

א . שמירה 24/7 מטעם חברת שמירה+ השקעה במרכיבי ביטחון כפי שהוצג באסיפה  עליית מס 50 ₪ (395 ₪ לחבר)

בעד – 164    % מהמצביעים 64.31

ב. שמירה 16:00 – 00:00 מטעם חברת שמירה וחובת שמירה של חברים 16:00- 24:00 + השקעה במרכיבי ביטחון כפי שהוצג באסיפה. עליית מס של 30 ₪ (375 ₪ לחבר)

בעד – 91

סה"כ מצביעים 255 בעלי זכות הצבעה 479 % הצבעה 53.24

4 . אישור BDO   כמשרד רואה חשבון של האגודה

בעד – 179  % מצביעם 82.49

נגד – 38  % 17.51

סה"כ מצביעים 217 בעלי זכות הצבעה 479 % הצבעה: 45.3

 

 

ברכות!

לאלנה ושאול מוסקוביץ'

להולדת הנכדה

בת למרים ועמית

ברכות לכל המשפחה!

 


 

 

טיול ט"ו בשבט – הובילה כיתת בר מצווה "יעל"

 28 נערות ונערי בר מצווה – כיתת "יעל" הובילה טיול מסורתי בשבת חורפית ומזג אוויר אביבי. יציאה משער בית העלמין הליכה במקביל לגדר פוליביד ופנייה מזרחה לכיוון בית העלמין. בדרך תחנות שונות של חידונים שהטור הארוך של אנשים שהצטרף לטיול בקושי יכול היה לעקוב. ובדרך "מלא" כלניות שכל שנה מתרבות באזורנו ועדרי הכבשים של הבדואים נותנים להן לצמוח כי לא טעימות לחיכן. וכך אט אט אנחנו מצטרפים ל'דרום האדום' שהשנה לא היה לו מקום במצב הרוח האזורי והארצי לחגוג את צמיחת הטבע לאחר הטבח.

 

 מושכים בחבל
תחנת סיום

  

 

ועוד מקבץ של הערכה והוקרה מיחידות החיילים

שהיו לבני ביתנו במשך 4 חודשים, הביעו אותן בכיתוב ובתמונות


            תודה מקרב בשער הקיבוץ

                        



תעודת הוקרה ליניב בחשמלאי

סוף מעשה במחשבה תחילה...

 

לנעמה... כשלקחת את מלאכת ההתנדבות בטיפול בחיילים, ודאי משפט זה לא עמד לנגד עיניך.... אנחנו בצוות החירום כבר סיימנו מזמן... ואת המשכת, המשכת והמשכת.

והנה החיילים עזבו המבנים נותרו ריקים ואת המשכת...אולי לא כולם ראו... אך כל המבנים חזרו נקיים ומצוחצחים.

בורכת ביוזמה ביצירתיות ובהתאמה מהירה למציאות שמשתנה מרגע לרגע... כמה סועדים יש להאכיל? איפה יש עוד מקום להלין?

מניחה שבעשייה היו נוספים לצידך,  אני ראיתי אתכן רונית פרקל ואת שוטפים ומחזירים לקדמותו את בית התינוקות.

מעריכה, דורית גזית



בחירות לרשויות המקומיות

הבחירות מתקיימות לאחר דחייה מה- 31 באוקטובר 2023. בתאריך המתוכנן כל המדינה היתה לאחר אירועי 7.10 השבת השחורה  ובמצב חירום המלחמה בעזה בעיצומה. למעשה לא הסתיימה עד ימים אלה. במשרד הפנים דחו את הבחירות ל- 27.2.2024 .

הרשות המקומית שאנו זכאים להצביע לה היא מועצת בני שמעון. ניר זמיר ראש המועצה המכהן ממשיך ללא מועמדים מתחרים ועומד לבירה לקדנציה נוספת. כל יישוב מיישובי המועצה זכאי לייצוג במליאת המועצה של נציג אחד. יישובים גדולים כמשמר הנגב, חצרים ושובל זכאים ל- 2 נציגים.

במשמר הנגב העמידו עצמם לבחירה 5 נציגים ב- 3 רשימות:

רשימת "קצר ולעניין" הנציגות הן: איריס סוחמי פרץ וענת ליכטר פלד, רשימת "יחד משמר הנגב" הנציגים הם: סיני פסל, גיל פוגל ורשימת  "איתך באחריות"  בראשות ליעד דרור

 

חברות חברים יקרים,

מזכירה לכם ב- 27.2 יש לנו הכוח להשפיע מי יהיו הנציגים שלנו במליאת המועצה.

אני רוצה להכיר לכם את הנבחרת שלנו – קצר ולעניין, המייצגת את כלל חברי הקהילה שתעבוד להחזרת הקיבוץ למרכז הבמה במועצה.

איריס סוחמי פרץ חברת קיבוץ ובת משק.

ענת ליכטר-פלד, חברה בעצמאות כלכלית, מתגוררת בשכונת הבנים

הילה עמר, חברת קיבוץ, מתגוררת בשכונת ה- 70

יונתן חורי, חבר אגודה, מתגורר בשכונת ההרחבה

שימו בקלפי קצר  - קצר ולעניין    שלכם ובשבילכם    איריס

 

 



תושבי משמר הנגב, חברים.ות יקרים שלום רב

שמחים להציג את רשימת "יחד משמר הנגב"

אנו רואים חשיבות רבה , במיוחד בבחירות אלו, לאור השינויים בחיינו בחודשים האחרונים- לחזק את הביטחון והחינוך. להמשיך לדחוף ולבנות את נושא התשתיות הקיימות ועתידיות של הקיבוץ.

להביא לקדמת הבמה את השיתוף והמעורבות  הרב גילאית במשמר הנגב ובמועצה בכלל. מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולהצביע גפ "יחד משמר הנגב" בבחירות לנציגות משמר הנגב במליאת המועצה.

"יחד משמר הנגב" יחד – כי אפשר!

 

 


 

 במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות ב- 27 בפברואר, מתקיימת בחירה של נציגי הישובים למליאה של המועצה האזורית בני שמעון.

רשימת איתך באחריות בראשותי, ליעד דרור ובהשתתפות חבריי: שלומי כהן, הילה מגידוביץ' ואילן  רחמני צבי-רן, מציעה לחברי הקהילה ייצוג ערכי, פעיל ונמרץ במועצה.

הייצוג במועצת בני שמעון מבחינתנו נותן שופר ובמה לכל קהילת הקיבוץ, כדי להשפיע ולעצב את המציאות, תוך חתירה לשינויים, לשיפורים ולשגשוג בקהילה.

אנו מזמינים אתכם לקרוא את הדף המצורף וכן לשוחח  איתנו על כל נושא שתרצו לקדם.

 ב- 27 בפברואר שמים בקלפי פתק  אב – איתך באחריות


  

 

התקיימו בחירות למזכ"לות התנועה הקיבוצית

ביום שלישי 13.2.2024 התקיימו בחירות למזכ"לות התנועה הקיבוצית.

2 מועמדים: הדס דניאלי ילין חברת יגור, ליאור שמחה חבר נצר סירני.  ליאור שמחה שהיה מועמד שני בבחירות לפני כ-5 שנים כשהתמודד מול ניר מאיר מקבוצת שילר קיבל את מירב הקולות ונבחר למזכ"ל התנועה הקיבוצית.

הדס דניאלי ילין בחרה באיתי זנדברג חבר בית קמה,  לסגנה וקיבלה במשמר הנגב את מירב הקולות. איריס סוחמי פרץ תמכה בה ועשתה לה נפשות במשמר הנגב מסכמת את המהלך:

 

חברים, ראשית תודה לכל מי שהביע אמון ונתן את קולו להדס. אמנם ליאור ניצח  אבל התנועה  הקיבוצית התעוררה. כבר הרבה שנים שלא ראו אחוזי הצבעה גבוהים כאלו.

גרמו לכך שתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית הפך מעניין  ולא עבר ללא בחירות – דבר שהיה מעיד יותר מכל על מצבה העגום של התנועה הקיבוצית.

הערנו נושאים שלא דוברו בתנועה ויהיו חייבים להשתנות. – יחסי  כלכלה-חברה, פריפריה – מרכז, העדרן של נשים ממוקדי קבלת החלטות. חשיבות האמירות הפוליטיות החד משמעיות והתפשטות הכוחניות במחוזותינו; 

הערנו את נשות התנועה, גרמנו לשיח פמיניסטי ולסולידריות נשית;

עמדנו בפני מתקפות פוגעניות ולא החזרנו באותה מטבע;

והעיקר, הבאנו רוח חדשה וכוח משותף.

תוצאות הבחירות במשמר הנגב:

הדס דניאלי ילין – 133

ליאור שמחה -37

בבחירות של כלל התנועה הקיבוצית נבחר ליאור שמחה.

 

 סיור ליקוט בהדרכת מתן גולן

 

אפשר להגדיר את סיור הליקוט שמוביל מתן מזה 6 שנים כמסורת בהתגבשות. מהשנה שעברה יש לנו גינה קהילתית המדגישה את הקשר לאדמה לציבור גדול שהיא אינה בהוויה היום היומית שלו. משפחות עם ילדים קטנים מתקרבים לאדמה בהתרוצצות ועזרה בשתילת ירקות.

הסיור התקיים בשני סבבים הראשון ב-08:30  בבוקרו של שבת ה- 17.2  סיור שני ב- 10:00 . הרוח הקרה הנושבת צופפה את האנשים והילדים הפעוטים סביב העשב הרך הגדל ליד בית בורוכוב, האפונה שנזרעה לפני שבועות רבים נבטה וכבר יש בה תימורות וקנוקנות לפני פריחה והוצאת תרמילים. הכרנו את  הצמח "אמיך קוצני" -  אֵימַת רוכבי האופניים, "צמרנית הסלעים" שסייעה  בעבר לבדואים להדליק מדורה, תוּדְרָה שטעם פרחיה חריף כחרדל. ובגינה הקהילתית אליה הגענו אחרי הקפת שכונת בורוכוב,  עשינו היכרות עם "גדילן" שעליו קוצניים ו"סרפד" שעליו המשוננים דוקרים ולהם שפע תכונות בריאותיות. בגינה הקהילתית, צוות מקדים דאג לארגון ירקות  על שולחנות להכנת ארוחה בטבע ומהטבע.

 

 

                                            מתחילים סיור ליקוט במעגל צילם - יאיר ברג

 

 

                                                   מכינים ארוחה בגינה הקהילתית צילמה- מיכל לב ברג

 

 

                                       מתבשל בסירים- צילמה רתם גליקי
                                          ואוכלים בצוותא צילמה- מיכל לב ברג

 

  

מי מכיר את הצעיר/ה?

  אביב אלון

גיל: 22 (כיתת כוכב)

של מי אני? הבן של אריק וג'קי אלון

מה עושה היום? כרגע בצבא, מזכיר רפואי בבסיס חצרים.

מה התוכניות לעתיד? להשתחרר ולטוס עם חברים מהצבא לארצות הברית.

מה אתה הכי אוהב בקיבוץ? אני הכי אוהב בקיבוץ את הכולבו, במיוחד לעבוד שם בזמני הפנוי מהצבא.

משפט קצר לאור התקופה? יחד ננצח! עם ישראל חי!

 

 

אור בן שחר

גיל: 20

של מי אני? הבת של אוהד וגלית בן שחר

מה עושה היום? משרתת בצבא כמדריכת כושר קרבי (מדא"גית) בגדוד ברדלס ומפקדת על מדא"גיות אחרות בגדוד.

מה התוכניות לעתיד? משתחררת מהצבא עוד כחודשיים ואת התפקיד שלי בצבא שאני כל כך אוהבת, אמשיך גם באזרחות: אני מתכננת לצאת ללימודים בווינגייט ולהקים עסק לאימונים אישיים, לעזור לאנשים לשמור על אורח חיים בריא ולהגיע לגוף שהם חולמים עליו.

מה את הכי אוהבת בקיבוץ? משמר הנגב זה הבית. לא משנה איפה אהיה, תמיד יהיה לאן לחזור.

משפט קצר לאור התקופה? "תקום עם חיוך גם כשקשה, זה יעשה את ההבדל" (משפט של סמ"ר אורי אילוז ז"ל, חבר טוב שלי מהגדוד שנהרג בפיגוע בגבול מצרים).

  עורכת  הפינה: ליאן גרופר


 

 פרוטוקול מועצת חינוך

 תאריך הישיבה: יום ראשון, 11.02.2024 , מזכירות

חברי מועצה נוכחים: אופיר כהני (יו"ר), רותי שיינפלד, רתם גליקי, שרון ענבר, תמר שלח, ענת ליכטר פלד, לינה פרנס

מוזמנים קבועים:  דקלה יסעור (מנהלת גיל הרך), סיגל שלו (נציגת ועד האגודה), אליסיה ליסוביה (מנהלת קהילה)

חסרים: ארבל פסל (מנהל הנוער)

מוזמנים: מורן אשכנזי אדלר (יועצת ארגונית ומנחה), איתן הס (מלווה הקיבוץ מהמועצה)

 על סדר היום:

1 . פרויקט מטעם בני שמעון לליווי מועצות חינוך

2 . צוות חשיבה- עיצוב עתיד החינוך החברתי

3 . הגיל הרך

4 . חינוך חברתי א' – י"ב

5 . מכינת הנגב – פתיחת שלוחה במשמר הנגב

 מהלך הדיון:

1.       פרויקט מטעם בני שמעון לליווי מועצות חינוך

       כחלק ממחויבות מועצת החינוך לדיוק וחידוד עיסוקה ומטרתה, המועצה הצטרפה לפרויקט ייעודי לחידוד הגדרות מועצת החינוך, ממשק העבודה ומה שביניהם. את הפרויקט מובילים אגף החינוך בשיתוף אגף יישובים בבני שמעון.

       בחלק הראשון של הפרויקט, נפגשנו בפורום של כלל מועצות החינוך בבני שמעון, נהנו מלמידה הדדית ויצירת קשרים ושותפויות עם חברי/ות מועצות חינוך אחרים.

       בחלק השני, מורן אשכנזי אדלר, יועצת ארגונית ואיתן הס, מלווה הקיבוץ מהמועצה, הוזמנו לקחת חלק בפגישה של מועצת חינוך.  

       מורן ואיתן השתתפו בדיון, הכווינו ולימדו מהניסיון והפרספקטיבה שלהם, וציידו אותנו בכלים פרקטיים ותובנות שיכולות לעזור לנו להתמודד עם אתגרים ולקדם את המטרות שהצבנו לעצמנו.

2.       צוות חשיבה - עיצוב עתיד החינוך החברתי

       כחלק מתוכניות העבודה של מועצת חינוך לשנה זו, כמו שהוזכר בעבר, הוקם צוות ייעודי העוסק בגיבוש מבנה ארגוני של החינוך החברתי לצד הגדרת אג'נדה חינוכית משותפת.

       אנו שוקדות על הבנה ודיוק הצרכים של הילדים והנוער בחינוך החברתי מכיתה א' ועד י"ב, תוך בניית תשתית חינוכית קבועה מותאמת גיל, לשנים הבאות, שתסייע במימוש הערכים והחזון של משמר הנגב.

       במסגרת תהליך החשיבה, נבחרו שלושה ערכים משמעותיים מחזון הקיבוץ והחינוך: קבלת האחר והשונה, עזרה לזולת ושימור מסורות ותרומה לקהילה, אותם נפרק ליעדים על מנת למפות אותם על פני ציר התפתחות ולגבש תוכנית עבודה לכל גיל.

       בחודש הקרוב יתקיים תהליך בשיתוף הקהילה, בו יערך שיח על הערכים וגיבוש תוכנית העבודה.

3.       הגיל הרך

                        חיזוק הקשר עם הקהילה ופעילויות משותפות עם משק החי והגינה הקהילתית

       מערכת הגיל הרך ממשיכה לעבוד על פי התוכניות שנקבעו לשנה זו: חיזוק הקשר עם הקהילה ופעילויות משותפות עם משק החי והגינה הקהילתית.

       במהלך החודש האחרון נערכו מספר פרויקטים כחלק מיישום תוכנית העבודה:

       ילדי גן פקאן הגיעו לצפות בתערוכה בבית גיל-עד. האומנית לאה כהן הקימה תערוכה של ציורים ויצירות וילדי הגנים הגיעו לצפות בתערוכה ולשאול שאלות. האירוע מהווה עמידה בערכים של קבלת האחר והשונה

       חגיגת ט"ו בשבט לילדי הגנים בגינה הקהילתית. הילדים שתלו עצי פרי, קישטו את הגינה בשלטים צבעוניים סמוך לצמחי התבלין ורקדו ושרו את שירי החג

       ילדי גן פקאן מבקרים בגינה הקהילתית בימי רביעי. אוכלים ארוחת בוקר ונהנים מפעילויות שונות ברחבי הגינה

מפגש הסבר להורים

       ביום שלישי, בתאריך 20.02.2024 בשעה 20:30, יתקיים מפגש הסבר להורים עם איילת מוצ'ן, היועצת הפדגוגית של הגיל הרך על הרציונל העומד מאחורי ימי חופשה במערכת החינוך.

       במפגש איילת תציג את המהות והמשמעות של הצורך בהדממת המערכת. היא תחדד מהו הערך החינוכי בשינוי מערך ימי החופשה כדי לתת מענה מדויק יותר לצרכי המערכת.

       יש חשיבות רבה להגעה והשתתפות ההורים במפגש על מנת שיוכלו לשמוע את השיקולים הפדגוגיים, להביע דעה ולשאול שאלות.

4.       חינוך חברתי א'-י"ב

ניהול החינוך החברתי (א'- ו')

       התקבל מנהל חדש לחינוך החברתי , אילן גוטקין. אילן עבד שנים רבות במערכות החינוך הקיבוצי והוא עם ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון ניהל את החינוך החברתי ב׳אור הנר׳ במשך 4 שנים.

       עבודתו תחל ב21.02.2024 ותחל בחפיפה וליווי שיסייעו לו להתחיל את תפקידו בצורה הטובה ביותר.

       מועצת החינוך מאחלת לאילן הרבה הצלחה בעשייה.

 ונוער למרכזון הצעיר (ז'-י"ב) בנושא שיח קבוצתי ויחסים בינו לבינה

       בהנחיית "נקודת מפגש", ארגון חינוכי למיניות והתבגרות מינית מיטיבה.

       הסדנה כוללת מפגש להורים ופעילויות לנוער בחלוקה לפי שכבות גיל.

תעסוק בנושאים מגוונים כגון: גבריות ונשיות בריאה, דימויים, ציפיות ומציאות, הקשבה לעצמי ומי שמולי, מרחב אישי ומוגנות, חיזור בריא וכדומה.

5.       מכינת הנגב -פתיחת שלוחה במשמר הנגב

       מכינת הנגב והקיבוץ עומלים בימים אלו על גיבוש צוות היגוי וחשיבה לטובת פתיחת שלוחה של מכינת הנגב בקיבוץ. מועצת חינוך נכונה לקחת חלק ולגבש רעיונות כיצד נשלב בין החינוך להתנדבות המכינה בקהילה.

 

יום נעים,

מועצת חינוך

 

 

 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עלון משמר הנגב מס' 2222

            מה בעלון כל עוד החטופים שם, גם אנחנו לא נצא לחירות הדאגה העמוקה לשלומם של כל מי שעדיין בשבי בעזה ממשיכה לכרסם בלבבות. מאמר...