יום שבת, 3 באוגוסט 2024

עלון משמר הנגב מס' 2229

 

 


די


                                                                           
                                                                                                                          

מה בעלון

 יונה טורנר זכרה לברכה: איציק בונים, נדב טורנר

אינטל בקרית גת ואתגרי איכות הסביבה עם דנה ברגר בבית החם

אסיפה ב- 24.7.2024 על דוחות כספיים מבוקרים ל- 2023 , אישור משרד BDO כמשרד רואי חשבון של משמר הנגב לשנת 2024 , מורדי שניצר מועמד כדירקטור להנהלה הכלכלית

קלפי ב- 29.7 – 31.7 לאישור דוחות כספיים מבוקרים ל- 2023, אישור משרד BDO כמשרד רואה חשבון של משמר הנגב לשנת 2024 ומורדי שניצר מועמד כדירקטור להנהלה הכלכלית

אירוח ילדים במשק חי – דוברות המועצה

תודה למשמר הנגב – רעות פז

זכינו בקול קורא – ועדת איכות הסביבה של משמר הנגב

הבוידעם ובית מורשת

מגדלים אדמה – מטע הזיתים

נר זיכרון חודש אוגוסט

פרוטוקול ועד האגודה מ- 17.7.2024

 

 

בשער: די לטרפוד החזרת החטופים

 

 

יונה טורנר זכרה לברכה  29.7.1946 – 25.7.2024

 

גבוה מעל המגדלים היונה פורשת כנף, היונה דואה במרחב ועיניה כלות.

משמר הנגב, יום עצוב וחם בחודש תמוז

לזכרה לכבודה של חברתנו יונה טורנר

 

יונה אישה קטנה גדולה פותרת תשבצים.

יונה אופת הבראוניז הטובים והטעימים.

יונה מדריכת האנגלית הטובה בעולם.

יונה שהיא גם הדודה שלי.

 

א יידישע מאמע

זי מאכט נארס יס די גאנצע וועלט

א יידישע מאמע

אוי ווי ווי ואן זי פעלט

 

יונה הגיעה למשמר הנגב ב- 1978 , כאן הקימה את קן משפחתה עם הדוד שלי דובי.

אמנם הפרש הגילים בינינו לא גדול, ילדיי וילדיהם של דובי ויונה באותו גיל, אך מההתחלה היא ידעה להתנהל עימי ועם מיכל לא רק כהורים לילדים בגן ובבית הספר, אלא גם כן דודה ועוד איזו ד ו ד ה.

יונה למדה מיד את כל ענפי ושורשי המשפחה של דובי ושלה ואת שלנו. לא שכחה שום אירוע או מועד.

ציון גבוה והערכה לחברות ניתנה בדמותה ובטעמה של עוגת הבראוניז.

 היידישע מאמע הן טוב ממנה לא תדע

היידישע מאמע תמיד תרחיק ממך כל רע

היידישע מאמע לה נשארת הילד של תמול שלשום

 אנחנו במקובעותנו מודדים אדם בהשתייכות שלו ובמעורבות בחיי הקהילה.  לא מצאתי עליה בארכיב הקיבוץ חברות בוועדות ולא תפקידי מפתח.

כשכולם חברים בכל מיני פרלמנטים, ליונה היה את הפרלמנט הפרטי שלה. זה שידע כל דבר, זה שהיה לה מעניין וחשוב. היא היתה בו-זמנית נשיא הפרלמנט, שומעיו ובוחריו.

יונה היתה טובת לב, אופטימית וידעה לפרגן.

כותבת בעלון הקיבוץ ב- 1986 "האירוע היה יוצא מן הכלל, כל הכבוד למארגנים ורק חבל שלא שמו יותר דגש על הצעירים והאולפניסטים".

ב- 1994 היא יוצאת למספר ימים עם עוד חברות לטיול בירדן והיא מתראיינת לעלון: "על הר נבו, כאן היתה לנו חוויה אמיתית. לעמוד ולראות את הארץ המובטחת. מדהים לעמוד ביום סוער ואפור ולראות את ים המלח ממזרח. בדרך לפטרה, פנינת הטיול, הודיעו: כל הדרכים חסומות. אין יוצא ואין בא. לכן, כבר מתכננת את הטיול הבא. פטרה עוד מחכה לנו".

יונה מעסיקה את מוחה, פותרת תשבצים, ידענית ותולעת ספרים. העיסוק התרבותי בשנים האחרונות – צפייה לילית בסדרות פשע ומתח.

 MY YIDDISH MOMME

I NEED HER MORE THEN EVER NOW

MY YIDDISH MOMME

I'D LIKE TO KISS THAT WRINKLED BROW

I LONG TO HOLD HER HANDS

אך יש לה ליונה, גולת כותרת – יש מחזה, יש סיפור וסרט אמיתי אחד. הם הדרכה והוראת אנגלית. בכיתות שלה מספר הזכאים לתעודת בגרות היה מעל הממוצע. תלמידים פרטיים היו לה רבים ורבות, לא היה אחד שכשל.

בעידן ההפרטה ולעת הפנסיה, לו"ז הביקוש אליה היה תמיד מלא.

לו אני שר חינוך, הייתי מאמץ את שיטותיה. הייתי מוקיר את הצלחותיה, בכל פה, בכל עת, בכל מקום. היא הכינה אנשי סגל אקדמי להגשת עבודות והרצאות באנגלית.

כותבים לה בעלון ב- 1997 : "על כל השעות שהקדשת במשך השנים להקנות לנו את השפה האנגלית, שיהיה לנו קשר עם הצעירים במשפחתנו ועם העולם הרחב".

דובי, דוד יקר שלי, נדב, ארנון, צור בני דודי אתם ומשפחותיכם הענפות, קהל רב – זכרוה לטוב כי טובה היתה ורק טוב עשתה לזולת.

שלום אישה קטנה גדולה.

לא תזכי עוד לחיבוק הדוב.

אנחנו נפסיק לטעום מהבראוניז שלך

שורותיך ומילותיך יחסרו בתשבצים.

האנגלית שהיתה תורתך ואומנותך, נמוגה מהארץ

גבוה כמו הענבלים, עם עלות היום היונה הומה

ועם רדת ליל אברותיה קלות

שלום לך דודה שלי

היידישע מאמע שלי

דומעים ומבכים אחיינך וכל משפחתי משפחתנו.

 

איציק בונים

 

                                                          

אמא,

וואו, זה היה מפתיע. אני מודה שלא ראיתי את זה בא. כבר עברנו אירועים לא פשוטים בעבר וכבר נפגשנו יותר מפעם אחת בחדר טיפול נמרץ בסורוקה.

אבל זה היה מזמן, ובשנים האחרונות זכית ליציבות ולבריאות יחסית. ואני ברוב תמימותי, קיוויתי שזה יימשך לנצח.

עכשיו אנחנו כאן.

הרבה אנשים מכירים אותך. רובם דרך שיעורי האנגלית אשר לימדת. כי לפני כל דבר אחר -היית קודם כל מורה לאנגלית. המורה לאנגלית וכל מי שלמד אצלך – והיו מאות כאלה- אם לא אלפים – לא ישכח אותך לעולם.

גם התלמידים וגם ההורים אהבו והעריכו אותך. ואיך אפשר שלא? מעולם לא ויתרת, על שום תלמיד ועל שום מבחן. היו לך 100 אחוז הצלחה, נתון אשר התגאית בו תמיד. נתון בלתי נתפס בכל קנה מידה, שאני בספק רב אם יש דומה לו במערכת החינוך בישראל או בכל מקום אחר. נתון אשר יכול לנבוע- מעבר ליכולת פדגוגית יוצאת דופן- רק מאהבה אמיתית וכנה למקצוע ולתלמידים. ואכן אהבת את התלמידים אהבת אמת.

והכי הכי אהבת – את המקרים הקשים. התלמידים אשר נכשלו שוב ושוב – עד אשר הגיעו אליך.

בתיכונים, בשיעורים פרטיים ובאוניברסיטה – בכולם לימדת ובכולם – מעולם לא ויתרת לשום תלמיד ולעולם לא ויתרת על שום תלמיד.

את כולם, אבל ממש את כולם – הצלחת להעביר בהצלחה.

כל כך הרבה בוגרים חייבים לך את התואר שלהם באוניברסיטה, את הבגרות המוצלחת או את ההרצאה בכנס יוקרתי אליהם הכנת אותם טרום נסיעתם. רבים מהם ידעו להעריך זאת, וחלק לא מבוטל מהם חזרו אליך שוב – כאשר ילדיהם הגיעו לגיל המתאים...

נמצאות כאן משפחות בהן לימדת שני דורות ויותר של הורים וילדים, ואפילו סבים וסבתות. אני זוכר שלאחר שהגעת לגיל הפרישה. ובמצב רפואי לא אופטימאלי – אחרי המון שנים של הוראה – ניסית לצאת לפנסיה. אבל פשוט לא נתנו לך. הוצפת בבקשות להמשיך ללמד ופשוט לא יכולת לומר לא. בפועל – המשכת ללמד עוד שנים ארוכות, ממש עד הרגע האחרון.

אני זוכר שבכל פעם שהייתי קופץ לבקר מבלי לתאם מראש – תמיד היו אצלכם בבית תלמידים. לפחות אחד, לפעמים יותר. אחד בפנים ואחד ממתין בחוץ לתורו. ואת הכרת כל אחד מהם. התעניינת בכל אחד מהם, אהבת כל אחד מהם, וקיבלת מהם אהבה בחזרה, מהתלמידים ומההורים. הם השאירו אותך רלוונטית, אהובה, מוערכת ועסוקה ממש עד היום.

רק דבר אחד אהבת יותר מתלמידייך: וזה את משפחתך: את אבא ואותנו – ילדייך ונכדייך. הם היו מקור גאוותך ומושא אהבתך. אהבת לדבר עלינו ועל מעשינו – עבודה, משפחה, טיולים ומה לא. כל מידע חדש היה עובר במהירות ומופץ בגאווה רבה. ה"יונה נט" בפעולה – נהגתי לומר לא פעם כאשר גיליתי שיש מי שיודע עליי יותר ממה שאני יודע על עצמי ואין ספק שהוא הרבה יותר מהיר ממתחרים נחותים כמו הפייסבוק והאינסטגרם.

היה לך קטע לא פתור עם השואה. נולדת במחנה מעבר בגרמניה אחרי השואה, דור שני קלאסי – משהו שהיה ונשאר חלק מהותי מאישיותך. מבלי להיות אישית בשואה – היתה לה השפעה  עצומה עליך; על אישיותך, דרך  מחשבתך והאופן בו בחרת לנהל את חייך. החשיבות שנתת להקמה ולשמירה על המסגרת המשפחתית, המשמעות הגדולה שנתת לחינוך, ולהשכלה הגבוהה, הבחירה בישראל ובקיבוץ כמקום מגורי הקבע שלך, והדאגה הבלתי פוסקת לילדים ולנכדים ולבחירות שעשינו במהלך חיינו הצעירים והבוגרים. גם כאשר המרחקים הפכו גדולים – תמיד היית מעורבת ותמיד היתה לך דעה מוצקה בכל דבר ועניין.

כאמא – באמת שלא יכולתי לבקש יותר. מעבר לביטחון אשר השרית באופן בו החזקת את הבית פיזית וכלכלית – היית אמא מעורבת, דואגת ומלווה. מבלי כל תמיכה חיצונית – תמיד היה לנו הכול, ומעולם לא היה חסר כלום. אני זוכר את השעות הרבות בהן בילית איתי בהכנת שיעורי הבית בבית הספר היסודי – לא מוכנה לוותר לי על כלום. אם הניסוח לא מושלם – תמחוק ותכתוב  מחדש. אם התרגיל לקח יותר מדי זמן – מחר נפתור אותו שוב. אם אין את הספרים המתאימים בבית – נלך ביחד לספריה ונמצא מקורות מתאימים. הכול חייב להיות מושלם. החינוך הוא מעל לכל. אני חייב להודות שמספר שנים לאחר מכן, כאשר ארנון וצור – אחיי הצעירים הגיעו לאותו הגיל, הרגשתי שלהם את מוותרת הרבה יותר...

עלית לארץ מארה"ב בגיל מבוגר יחסית,  ואחד החלומות שלך היה שאני אלמד בקולג' בארה"ב הערצת את החינוך הגבוה האמריקאי, את האוניברסיטאות בעלות השם ומערכת ההשכלה הגבוהה המשומנת היטב שלהם. בסופו של דבר זה לא קרה, ואני למדתי באוניברסיטת בן גוריון הצנועה, אך היום אור – בננו הבכור ונכדך הראשון לומד בארה"ב ורז – בננו השני יתחיל את לימודיו בארה"ב בעוד שבועיים – כך שלפחות בדור השני נסגר המעגל. זה כמובן שימח אותך מאד.

קשר מיוחד מאד היה לך עם אחיך מייש ואשתו – צפרא. תמיד טענתי שאתם בדיוק אותו הבן אדם – רק בבן ובבת. אהבת את מייש, צפרא וילדיהם בדיוק כפי שאהבת אותנו. עקבת אחריהם גדלים ומתפתחים. התגאית בהם ודאגת להם. דרך מייש יכולת לחזור אחורה מפעם לפעם ולהיזכר בזיכרונות ילדות; באנשים ובמקומות אותם השארת מאחור כאשר עלית לארץ. לא היית טיפוס נוסטלגי – היית תכליתית מדי בשביל זה, אך מדי פעם אהבת בכל זאת לחזור ולהיזכר ומייש היה השער לכך, השותף הקרוב ביותר שלך לחיים אשר נותרו מאחור.

אני לא יכול לסיים בלי להגיד מילה לאבא. אמא היתה אישה מוכשרת וחזקה, בעלת מגוון רחב של יכולות וכישרונות. אך היא היתה אישה לא פשוטה בכלל. האהבה שלך, הסובלנות שלך, היכולת האין סופית שלך להכיל- אפשרו לכם להקים ולהחזיק בית חזק בריא ומאושר. בית שמח, יציב ונעים. בית שכיף תמיד להיכנס אליו, ותמיד אתה מרגיש בו רצוי ושייך.

ברוגע שלך, בידע הכללי המטורף והפשטות בה אתה מתייחס ופותר כל סוגייה – איזנת אמא והשלמת אותה, ידעת לתת לה את  המרחב הדרוש, אך גם ידעת להציב גבולות כאשר היה צריך.

היית בן זוג אידיאלי ואבא מדהים. ביחד בניתם בית לתפארת – בית אשר כולנו אוהבים לחזור לבקר בו שוב ושוב.

אנחנו אוהבים אותך, ויודעים שתמשיך ללוות אותנו ואת ילדינו – נכדיך עוד שנים רבות.

אני מרגיש שעוד מוקדם לי ממש להיפרד. יש לי כל כך הרבה דברים להגיד, לשאול ולעדכן. יש עוד כל כך הרבה נושאים שרציתי לדבר עליהם.

אבל זו דרכו של עולם, ובסך הכול זכית לחיים יפים ומלאים ולסיום ללא סבל.

חיית חיים עמוסים בחוויות ובאנשים שאהבת: בעל, משפחה, חברים וכמובן אינספור תלמידים והורים. חיים בהם הצלחת לנגוע ולהשפיע על כל כך הרבה אנשים – בשקט, בצניעות ובאהבה.

נוחי בשלום, והיי בטוחה שלעד תישארי חלק בלתי נפרד מכולנו.

כבר מתגעגע,

 

נדב

 




אינטל בקרית גת ואתגרי איכות הסביבה

עם דנה גרופר בבית החם

דנה גרופר חברת האגודה במשמר הנגב הגיעה למשמר הנגב לפני 24 שנים  מבאר שבע עם הבת הבכורה ליאן שהיא בוגרת החינוך במשמר הנגב, והחליטה שהיא בונה כאן את ביתה. כאן נולדה גם ליב בתה הצעירה. באינטל – החברה אותה הציגה על מרכיביה השונים "בבית החם", דנה עובדת 28 שנים וזוהי עבודתה הראשונה מיד לאחר סיום לימודי תואר ראשון בהנדסת כימיה באוניברסיטת בן גוריון. מאז השלימה שני תארים נוספים: בהנדסה סביבתית ובמשפטים. האתר הראשון בו עבדה דנה היה בשלוחה הירושלמית של אינטל ורק אחר כך עברה לקריית גת. חברת אינטל הגדולה היא חברה אמריקאית ובארץ  יש מרכזי פיתוח שהביאו באופן בולט להתפתחותה. המסר של המייסד הוא: "do wonderful" – כלומר תעשו דברים נפלאים.

אינטל נוסדה ב- 1968 ויש לה פעילות ב- 53 מדינות בהיקף של 120 אלף עובדים בתחומים רבים. בארץ יש 5 אתרים שהראשון נפתח בירושלים. בפתח תקווה מרכז פיתוח ו האתר המרכזי בקריית גת  שהוקם ב- 1994 . לאחרונה אינטל רכשה את "מוביליי" בלי להחליף את שמה.

תהליך הייצור של השבבים מתחיל בפרוסת סיליקון ועליה בונים את המעבד, בתנאי ניקיון קיצוני וללא מגע יד אדם. האנשים מחויבים בלבוש מגן  כדי להגן על תהליך הייצור המתבצע בבקרה קפדנית. למעשה בהרבה אביזרים חשמליים החל ממחשבים דרך מכוניות, מכונות כביסה, משאבות אינסולין בכל מכשיר חשמלי חכם יש שבב ורבים מהם הם שבבים המיוצרים באינטל.

אחד מנושאי המיקוד של החברה הוא לדאוג להתפתחות העובדים שהם מגוונים במוצאם ובתחומי פעילותם.  בתחילת דרכה עבדו בה בעיקר גברים וזה השתנה וכיום עובדות נשים בחלוקה זהה לגברים בחברה, במגוון פעילויות ותחומים. בקריית גת אחוז העובדים מהדרום הוא גבוה –כ 75% . גישת העבודה היא אופן ספייס- מרחב פתוח. כל עובד מארגן את עבודתו בעצמו אין משרדים ואין שירותי מזכירות – אוטונומיה מקסימלית לכל של העובד שמנהל  את משימותיו בעצמו.  במתחם המפעל של אינטל בקרית גת יש פעילות חברתית וצרכנית פנימית לרווחת העובדים- החל ממכירת מזון, חדר כושר, דוכני שוק בימים מסוימים בשבוע, ועוד.

יש מגוון של פיתוחים כחול לבן  - מעבדים חדישים ללפטופים , wi-fi חיבוריות הרשת האלחוטית החדשה הטובה בעולם, מצלמות רשת ipu6  משופרות ועוד.

וכאן נכנסת החשיבה על איכות הסביבה: דנה מנהלת את קבוצה איכות הסביבה, בריאות ובטיחות באינטל קריית גת. בתהליך הייצור של המעבדים נעשה שימוש בכימיקלים של גזים, והחברה פועלת באופן מתמיד למניעת כל השפעה סביבתית כתוצאה משימוש בחומרים אלה. הביצועים וההשקעות בתחום איכות הסביבה הם מהמובילים בארץ ובעולם.

החלק שלי, דנה אומרת, הוא השפעה על איכות הסביבה.  חלק מיעדי הקיימות של אינטל העולמית – בחזון עד שנת 2030  הוא מעבר ל- 100% שימוש בחשמל ממקורות מתחדשים, צמצום ואיפוס פליטת גזי חממה, אפס פסולת להטמנה או העברה למפעלים אחרים ושימוש כמובן במיחזור. הנהלת החברה משקיעה בכך רבות. בנוסף, יעד ברור הוא השגת שימוש חיובי במים ומימון פרויקטים חיצוניים לשיקום מים. כמו כן החברה התחייבה לקחת אחריות לשיפור הבריאות והבטיחות באמצעות טכנולוגיה של מוצריה, ואיפשור – לאפשר התקדמות באמצעות הטכנולוגיה שלנו, המומחיות והלהט של עובדינו. בהחלט יעדים מרשימים.

 ההשפעה של אינטל מרחיבה מעגלים בתוך החברה סביבה ע"י העברת קורסים בתיכונים ובאוניברסיטאות, ולחבר עוד אוכלוסיות לטכנולוגיה וחדשנות.

ב- 9 החודשים מאז תחילת מלחמת עזה היתה התגייסות אינטל העולמית והעבודה במפעל נמשכה מבלי להיעצר (באופן שגרתי גם ללא אירועים חיצוניים במפעל בקרית גת עובדים כל השנה ללא הפסקה). עובדי החברה יצאו להתנדבות בריכוזי המפונים בתרומת כסף וכוח אדם. על כל דולר שהעובדים גייסו הוסיפה החברה דולר כך התעצמה התרומה. בין היתר, החברה תרמה מחשבים ו- 2500 זוגות אופניים לאחר שיפוץ, התנדבו בחקלאות ותמכו במשפחות המילואימניקים .

קיימת תמיכה בסטארט-אפים קטנים באיכות סביבה בבריאות ובטיחות. בעתיד, אינטל צופה גם להתרחבות פיזית בהקמת מתחם חדש נוסף לצד הקיים בהשקעה של מיליארד וחצי דולר.   

 

  



אסיפה

ביום רביעי 24.7.2024 בשעה 19:00 במזכירות – חדר ישיבות. האסיפה שודרה בזום

 יו"ר האסיפה: אהוד לוריא

סדר יום:

1 . אישור דוחות כספיים מבוקרים לשנת 2023 – מוזמן רואה חשבון – אופיר מורדיאן

2 . אישור משרד רואה חשבון BDO כמשרד מבקר של הקיבוץ לשנת 2024

3 . הצגת מועמדות – מורדי שניצר לדירקטור בהנהלה הכלכלית

4 . שונות

 הצגת דוחות כספיים מבוקרים לשנת 2023 ע"י רואה חשבון אופיר מורדיאן

לאסיפה זו היו"ר הוא אהוד לוריא בגלל היעדרו של אסף רוט – יו"ר הקיבוץ

 אופיר מורדיאן: על הדוחות  לשנת 2022 השפיעה מכירת 'נגב אקולוגיה' ודילול האחזקה של משמר הנגב בחברה ל- 15% מ- 33% שהיו למשמר הנגב לאחר המכירה לחצרים. השפעה של פוליביד שהמשיכה להפסיד זה השפיע על התוצאות.

באחזקות משמר הנגב יש סכום צבוע לפנסיה, סיעוד וצרכים מיוחדים. תוצאות השנה לא משפיעות על הסעיפים הנ"ל. הדוחות הוצגו לוועד ההנהלה.

ההפסדים של פוליביד נובעים בעיקר מפעילות מבנה דרום שנגרמו עקב איחור בהפעלת המכונה החדשה ומשבר בענף הבנייה. חלקנו בה 35% בשותפות עם משואות יצחק.

שקמה – גד"ש משותף עם בית קמה היתה שנה טובה. הוצאות המימון עלו כי יש מינוף של הלוואה שיש לשלם עליה ריבית.

נגב אקולוגיה – שורה תחתונה שנה מוצלחת. יש הכנסה חד פעמית ממכירת קרקע חלקנו כאמור 15%

הוצאות המימון גדלו בגלל הריבית ומחיקת "חובות אבודים". הוצאות הניהול גדלו בעקבות החלטת המשקיע ( החברה שנכנסה לשותפות נגב אקולוגיה) להגדיל את שדרת הניהול.

רפת משמר קמה – שנת 2023 היתה שנה טובה. בתחילת 2022 עלו מחירי המזון (מלחמת אוקראינה) ומאוגוסט  יש שיפור בכמות החלב. קונים את המזון מספק חיצוני  ובימים אלה בונים מרכז מזון עצמי לחסוך בעלויות המזון. זה ישפר את תוצאות הרפת.

אחזקות משמר הנגב – הרישום ב- 2022 של 39 מיליון הוא תוצאה של מכירת חלקים מנגב אקולוגיה.

פוליביד לא חילק רווחים לבעלים ב- 22 וגם לא ב- 23 וכך גם ב- 2024

בצד הנכסים  סה"כ נכסים כולל פעילויות. בצד של ההתחייבויות יש "חוב בנקאי" ויש חוב אקטוארי העומד על 32 מיליון זו התחייבות הקיבוץ לשלם את הפנסיה לחברים עד יום מותם. זו הערכה כי לא ידוע מה מספר שנות החיים בפועל ומה תהיה הריבית.

ההון העצמי ( עודף נכסים על התחייבויות) שגדל כל שנה מראה על איתנות התאגיד וחשוב שהאחוז יגדל. כיום עומד על 44.5% וזה בסדר.

אחרי מכירת חלק מנגב אקולוגיה ההכנסות ירדו עקב הקטנת חלקנו. .

הוצאות מס – נדרש שיתוף פעולה של חברי הקיבוץ בהגשת דוחות מס הכנסה בזמן כי אלה ההכנסות האקטיביות של הקיבוץ עד לפני כמה ימים עוד חסרו דוחות של 60 חברים וזה גורם לאיחור בהגשת  הדוחות לרשות המיסים. השנה יותר מתמיד נדרשים לכסף ורשות המיסים תהיה יותר ביקורתית ויבדקו כל הדוחות בקפדנות לכן שמו בצד כסף, כרית ביטחון ליום סגריר. מי שלא יעביר את הדוחות למס הכנסה יוצא מספרי החשבונות של הקיבוץ והוא יעמוד עצמאית מול רשות המיסים.

כל התאגידים שיפרו את תוצאותיהם מלבד פוליביד. מקווים שב- 2024 ההפסדים יצומצמו.

 

סה"כ קרן מילואים גדלה הודות למכירת נגב אקולוגיה. ירי דגן ואירית יגב מנהלים את קרן מילואים. סעיף 2 אישור משרד רואי חשבון BDO  כמשרד רואי החשבון של משמר הנגב הצבעה בקלפי

3 . השלמת דירקטור בהנהלה הכלכלית – מורדי שניצר.   כיום חברים בהנהלה הכלכלית: אהוד לוריא, אבי זלצמן, יורם ענבר, זאבי רחמן, בר גזית, כל השלושה האחרונים מסיימים קדנציה בסוף 2024

מורדי שניצר – גדלתי עד גיל 25 בכפר מסריק. למדתי לימודי כלכלה וחשבונאות. ריכזתי את הכותנה בגד"ש משמר הנגב עבדתי בפוליביד בשיווק וגבייה. ריכזתי את הלול. מכיר היטב את דורון שטיין ממשרד BDO . יכול לתרום לתאגידים מניסיוני. מחויב לחברי הקיבוץ ולקידום הכלכלה.

 

 

 קלפי

ביום שני 29.7.2024 – יום רביעי 31.7.2024

 

 1 . אישור דוחות כספיים מבוקרים 2023   - הדוחות מאושרים

בעד – 77.78%

נגד – 22.22%

 מצביעים – 72 בעלי זכות הצבעה – 286 אחוז הצבעה – 25.7

2 .  אישור משרד BDO כמשרד מבקר הקיבוץ לשנת 2024  - מאושר

בעד – 81.43%

נגד – 18.57%

מצביעים -  70 בעלי זכות הצבעה – 286 אחוז הצבעה 24.48

3 . אישור בחירת מורדי שניצר לדירקטור בהנהלה הכלכלית – לא נבחר

מצביעים 74  בעלי זכות הצבעה 286 אחוז הצבעה – 25.87

 

 

 

 אירוח ילדים במשק חי

 מדהים איזה חיבור יכול להיווצר בין חיות לילדים בכלל ולילדים עם צרכים מיוחדים בפרט. יש חיוכים מאוזן לאוזן מאחורי הסמיילים – תאמינו לנו

בחודשים האחרונים קיימנו חוג טיפול בעזרת בעלי חיים בפינת החי במשמר הנגב ל – 8 ילדים מתוקים עם צרכים מיוחדים.

 הצוות המהמם של פינת החי ובראשו אריאל גבאי, מנהל פינת החי, הכשיר את המקום לגן עדן של ממש. הכולל מרחב מאפשר ונעים, חדר בטוח לפעילות ונדיבות יוצאת דופן. הילדים בליווי הוריהם עברו תהליך מרשים עם הכרת החיות, יצירת קשר, מיומנויות תקשורת, פתיחות וגמישות, ויסות חושי ורגשי, מיומנויות טיפול ואחריות כלפי האחר והסביבה. הם יצרו קשרים חבריים וקרובים, קבוצת שייכות ואכפתיות. כל זה לא היה מתאפשר בלי שיתוף הפעולה המדהים של אגף החוגים ותחום צרכים מיוחדים באגף לשירותים חברתיים.

תודה גדולה לטלי ורד, מטפלת בעזרת בעלי חיים ולאריאל גבאי וצוות פינת החי: ניקול שיבובסקי, אסתר גולן, עוזי גל ואופיר בכר (פרץ) ולמתנדבים הרבים על האירוח הלבבי.

 

דוברות  מועצת בני שמעון

 


 מתארחים במשק חי ומכינים פיתות


  

 

תודה למשמר הנגב

 ביום חמישי 1.8.24 אנחנו מעבירים את אמא שלי, חוה בן עמי, מבית הקברות במשמר הנגב למנוחת עולמים באדמת בארי – הבית שלה.

אני רוצה להודות בשמי ובשם כל המשפחה לכל הא.נשים שלקחו חלק , ואיפשרו את הקבורה הזמנית פה בבית העלמין של משמר הנגב.

תודה מיוחדת לאסתר בורנשטיין ולכל מי שעזר מבחינה ארגונית ולוגיסטית, מבחינת עזרה ותמיכה בכל המעטפת הביטחונית, של קיום טקס הקבורה.

תודה על ההנחיה, על ההגברה וההשתתפות.

תודה לכל תושבי משמר הנגב על החיבוק, התמיכה, על המאפים והבישולים, על מילה טובה והשתתפות בצערנו.

בהערכה רבה,

רעות פז

 


                                        

                                                  


 

                                                זכינו בקול קורא

ברכות לוועדת איכות הסביבה היישובית על זכייתה בקול הקורא מטעם המשרד להגנת הסביבה והמועצה האזורית בנושא שדרוג הגינה הקהילתית.

הוועדה יזמה בשנים האחרונות את הקמת הגינה הקהילתית חנות "הזדמנות שניה" והמיחזורית, והייתה שותפה רעיונית ל"מעשיה", מחזור גזם מהנוי, גינון בר קיימא ועוד היד נטויה.

נשמח להצטרפות של אנשים נוספים מהיישוב לעשיה המבורכת

 

 


 

הבוידעם

תמונות מהבוידעם ומבית מורשת

השבוע השלמנו את סידור המוצרים במתחם התצוגה בבית מורשת. הארגזים יוצרו במפעל בכפר סבא שבעליו הם נכדיו של יואל אשל.

במקביל הושלם סידור מוצרים בבית הביטחון המקום הקרוי – בוידעם.

תודה לרינה פיינשטיין -נחמיה ודינה נל, לאפרים סוחמי ואלון דגני שתמכו הרכיבו וסידרו. בהמשך יתווסף מלל המתאר את המוצרים.                                       יורם ענבר

                                           סידור החפצים בבית מורשת

 
                                       הבוידעם בבית ביטחון


 



 

   

 " מגדלים אדמה" -  מטע הזיתים

"מטע הזיתים שלנו הינו מוותיקי האזור.

הוא ניטע בראשית שנות ה- 50 של המאה הקודמת וכולל 7 זנים של זיתי מאכל על פני 19 דונם  וכמובן מאז ועד היום ממשיך להניב.

מגדלו הראשון מוטק'ה אילת ז"ל מספר: "למסתכלים היום על המטעים ונזכרים בכל הלבטים,  בדרך הארוכה והגדושה ניסיונות ועמל רב,  אפשר לומר בפה מלא שחלה התקדמות רצינית ונרכש ניסיון רב בכל השטח..."  ( מתוך בקצוות ההתחלות – רותי רוזנבלום)

מטע הזיתים השתרע בזמנו עד אזור הבריכה והבתים הראשונים. בניית הבריכה צמצמה את שטח המטע וחלקו הגדול כ- 15 דונם, נשאר בחזקת המטעים  והשאר הועבר  לאחריות הנוי.

נטיעת העצים נעשתה לפי קווי הגובה.

עם התפתחות הקיבוץ נוצר צורך בכביש חדש שיוביל לצידו  הדרומי של הקיבוץ. כביש זה חצה את המטע לשניים. העצים שהוצאו משטח הכביש נשתלו על ידי הנוי בהנהגתו של יואש בורנשטיין וצוותו, וממשיך להניב  ולספק שמן זית  איכותי ומיוחד לקהילה.

כיום, במטע זה, יבחנו ממשקי  גידול בחקלאות מחדשת  בבחינת דו גידול, הובלת מים, שילוב רעיית כבשים תוך עידוד הקהילה בעבודת  האדמה."

דברים  אלה כתובים על שלט  שהוצב בשביל הנכנס למטע הזיתים. השלט הוצב ע"י "מגדלים' אדמה" בהובלת מאור לוי  המוביל במשמר הנגב את גידול המטעים ואת רעיון חקלאות מחדשת.

 

 

                                                השלט במטע הזיתים

 

 

 

 חודש אוגוסט

דניאלה בודניק –      אחיינית של תרז לב ז"ל       19.10.1950 - 6.8.1954

רוזה כץ             -      אמה של חייקה אור ז"ל     1.4.1901  - 26.8.1966

רבקה גלקר       -      אמם של גיורא ז"ל  ואלברטו נפטרה ב- 17.8.1973

יוכבד ארליכט   -     אמו של שלום אור      12.5.1888 - 6.8.1975

פרידה אורנשטיין – אמה של שושנה דגני ז"ל     20.1.1900 - 15.8.1984

קלוד ויגדר          -   חברנו משנת 1972, אחיה של קלרט וולצ'ק  ואביהם של עידית ואדיר

21.5.1941  - 19.8.1986

שמואל זלצמן     -   אביהם של ברול, מנדל ז"ל, לולו        18.12.1900 - 26.8.1992

דוד פרידמן         -   חברנו משנת 1947 בעלה של בתינקה ז"ל  אביהם של עירית גת, דגנית צור, 

                               ורדית נשיב ואילון ז"ל        22.5.1927 - 3.8.1993

נח מליקובסקי    -  חברנו משנת 1970, בעלה של רחל ז"ל, אביהם של

                               ויקטור, אורנה פרייברג, מירטה בן עוזיו, גיורא ורינה גל      8.9.1921 - 20.8.1994

יוסף טנצר          -   חברנו משנת 1946 בעלה של עדה אביהם של  איתן, יעל, מיכל  29.6.1928.- 9.8.1995 

צילה סוקניק      -  אמה של עדה טנצר  15.2.1907- 2.8.1996

חיים רובינשטיין – אביהם של דוד  רובינשטיין וסוזי  פוקלמן     17.11.1927 - 14.8.1999

פולה זלצמן        -   אמם של ברול, מנדל ז"ל, לולו     21.9.1902 -  14.8.2000

דוד גרנק             - חברנו משנת 1954 היה במצודת בורכוב בעלה של בלה ז"ל

 אביהם של יעקב, שמשי ויסכה ז"ל     18.4.1911 - 27.8.2000

בלה גרנק             - חברתנו משנת 1954 היתה במצודת בורוכוב  רעייתו של דוד ז"ל

                              אמם של יעקב, שמשי ויסכה ז"ל      21.5.1912 - 7.8.2007

יעקב לוצקי  -       חברנו משנת 1970 בעלה של אביבה, אביהם של

                              טליה, איתמר, אהוד ז"ל , איה, יונתן, נוי      15.10.1949- 21.8.2012

בתינקה פרידמן -   חברתנו משנת 1949 מהכשרת תל יוסף רעייתו של דווידקה ז"ל אמם של

                             עירית גת, דגנית צור, ורדית נשיב, אילון ז"ל     30.1.1928 - 6.8.2018      

מרים שמולקה ולדמן פודהורצר – אמה של סילביה בלושטיין        21.7.1925 – 13.8.2021

אסתר אגמון -  חברתנו משנת 1978 אחותו של גדליה אגמון ז"ל 17.4.1939 – 1.8.2022

שמעון דיין (שמעל'ה) – חברנו משנת 1959 אביה של רונית פרקל     10.10.1939  - 6.8.2022  


 

פרוטוקול ועד הנהלה - אגודה קהילתית

תאריך הישיבה: יום רביעי 17.07.24, בית בורוכוב.

חברי ועד נוכחים: דימה מקרנקו (יו"ר), סיגל שלו, יהונתן חורי, יוגב לוצאטו, שרון ארמה ענבר, אתי לוי, שירה ישראלי טדגי, אייל גרנסיה ועמית רוקח.

חסרים: אליסיה ליסובייה

מוזמנים קבועים: ליעד דרור (נציגת מליאה) 

מוזמנים: רואה חשבון האגודה, חברי עמותת "אחים לחיים"

סדר יום

1 . דוחות אגודה 2023

2 . עמותת "אחים לחיים"

3 . מגזין

4 . שינוי תקנון

5 . התקנת מצלמה בכבישה הכניסה

מהלך הדיון:

1.      דוחות אגודה 2023

       רואה החשבון הציג את הדוחות הכספיים של שנת 2023.

הוחלט: הועד מאשר את דו"חות האגודה ויעלה אותם לאישור האסיפה.

2.      עמותת "אחים לחיים"

       עמותה המעניקה ליווי ותמיכה ללוחמי צה"ל שנפצעו במהלך שירותם. לעמותה סניף ראשי בכפר טרומן ובקיבוץ אלונים בצפון.

       העמותה מבקשת להקים במשמר הנגב בית ללוחמים המתגוררים באזור דרום כדי להנגיש עבורם את השירותים שמעניקה העמותה.

       העמותה ביקשה לקבל את אזור הפאב הישן במטרה להרוס את המבנה הקיים ולבנות עליו את הבית ללוחמים. שעות הפעילות המתוכננות הן  בימים א-ה בין השעות 09:00 - 21:00 .

והצפי המשוער הוא כ-50 מבקרים בממוצע ביום אשר מגיעים בסבבים במהלך שעות הפעילות.

       העמותה הציגה חזון לשילוב פעילות העמותה בתוך הקהילה שלנו, בין אם קורסי הכנה לצה"ל, פעילויות עם ניצולי שואה, שילוב הלוחמים בגידולי האדמה וצריכה של שירותים שמציע הקיבוץ ( מכבסה, כולבו, חד"א, בריכה).

       חברי הועד סברו כי ראוי היה שתהליך הנוגע לקהילה כולה יובא לידיעת הועד עוד בתחילתו ולא לקראת סיום, שכן יש משמעות חברתית וקהילתית ולא מדובר רק במסירת שטח כזה או אחר של הקיבוץ.

       יחד עם זאת, מאחר ומדובר במטרה ראויה ביותר, נראה כי חשוב למצוא את הפתרון שיניח את דעת כולם וייתן מענה גם לעמותה וגם לקהילה.

       במהלך הדיון הזה וגם בדיון הקודם שהתקיים בנושא, העלו חברי הועד בפני הנציגים  את הבעייתיות בבחירת המקום לאור החשיבות והמהות של הפאב הישן לקהילה כמקום מפגש מרכזי לאירועי תרבות ופנאי - נציגי העמותה ענו כי מבחינתם אין כל מניעה שכל אזור הדשא ימשיך לשמש את הקהילה כמקום מפגש או לחילופין העמותה תשקיע סכום כסף לטובת הקמה של מתחם חדש אליו תוכל הקהילה להעתיק את כל הפעילות וליהנות ממקום מפגש חדש ומטופח שתואם את צרכי הקהילה.

       חברי הועד סברו כי המנדט לקבל החלטה בסדר גודל כזה איננה של הועד אלא של הציבור ולכן יש לקיים אסיפה בה תציג העמותה את פעילותה ואת התכנון ותענה על שאלות ולאחר מכן תתקיים הצבעה עקרונית בסוגיה.

       מאחר ומדובר בהסכם לטווח ארוך( 5+5 שנים)  ביקשו חברי הועד כי ככל והאסיפה תאשר את ההצעה לאפשר את הקמת השלוחה בפאב הישן, ייחתם הסכם משולש בין העמותה, הקיבוץ והאגודה תוך שיתוף מלא והובלה של ועד האגודה בכל ההחלטות הנוגעות להקמת מתחם חדש ושילוב העמותה בפעילות הקהילה.

       כמו כן, הוצע לעמותה להכין הדמיות מוחשיות וברורות שתוצגנה במסגרת האסיפה כדי שהקהילה תקבל את התמונה המלאה ואת כל הפרטים באופן שקוף וברור.

 

הוחלט: באסיפה הבאה (מועד ישלח בהקדם) תציג העמותה לקהילה את הפעילות, החזון והתוכנית שלה ולאחריה תתקיים הצבעה עקרונית שתבדוק את נכונות הקהילה לאפשר את פעילות העמותה בפאב הישן. בנוסף תתקיים פגישה עם ועד ההנהלה לסנכרון אחרון.

3.      מגזין

       במהלך השנים פעל המגזין פעמיים בכל חודש ( 24 מגזינים בשנה) תחת תקציב השנתי של תקשורת קהילתית בסך של כ- 40 אלף ש"ח בשנה. בשנה האחרונה ולבקשת המפעיל (מנסיבות אישיות)  ירדה פעילות המגזין לפעם אחת בחודש ( 12 מגזינים).

       במסגרת דיוני שולחן עגול (אגודה וקיבוץ) התבקשו מנהלת ויו"ר האגודה לבחון מחדש את סעיף התקציב של התקשורת הקהילתית והאם ניתן ולשקול הפחתה של מספר המגזינים השנתיים כדי לחסוך בתקציב.

       בין לבין התקבלה בקשה של המפעיל לחזור ולהפעיל את המגזין פעמיים בחודש ( 24 מגזינים)  כפי שהיה בעבר. מנהלת האגודה עדכנה את המפעיל כי הועלתה הצעה לבחון הפחתה במספר המגזין כך שזה יפורסם אחת לחודשיים במקום פעמיים בחודש.

       ההצעה שהועלתה בשולחן העגול טרם נידונה ואושרה בוועד האגודה מאחר ודיוני התקציב באגודה מתחילים רק בחודש נובמבר - דצמבר ולא באמצע השנה.

       בעקבות אי הבהירות שנוצרה סביב העניין, הזמין יו"ר האגודה את המפעיל לפגישה כדי להסביר כי מאחר ופעילות המגזין תוקצבה עד לסוף השנה הנוכחית הרי כי היא יכולה להמשיך לפעול כרגיל ובאופן מלא בתנאי שעומדת בתקציב אלא אם יוחלט אחרת בדיוני התקציב הבא!

       חברי הועד מבקשים להזכיר כי כל מי שמעוניין לקבל מידע על נושא ספציפי או להיות מעורה בפרטים, יכול לפנות בשאלות להנהלה (תחת הלשונית במקומי).

 

הוחלט: השנה תימשך הפעלת המגזים בהתאם לתקציב הקיים. דיוני התקציב יחלו בעוד מספר חודשים, במסגרתם תיבחן גם ההצעה להפחית במספר המגזינים השנתיים. כמובן שכל החלטה שתתקבל תובא לאישור האסיפה במסגרת אישור התקציב.

4.      שינוי תקנון

       תקנון האגודה מחייב כי כל שינוי בתקנון יובא לאישור ועד ההנהלה של הקיבוץ. דימה הציג בפני ועד ההנהלה את הטיוטה שהכינה היועמ"ש בהתאם להחלטות שהתקבלו בוועד האגודה.

       לבקשת ועד ההנהלה-  התווסף לתיקון הסעיף העוסק בהלוואות כי האישור יתקבל ברוב רגיל בתנאי שהצביעו לפחות 51% מבעלי זכות ההצבעה.

 

הוחלט: הועד מקבל את התוספת שביקש ועד ההנהלה. התיקון יועבר ליועמ"ש שתפעל להכין את ההצעה לאישור האסיפה.

5. מצלמה בכביש הכניסה לקיבוץ

 בעקבות אירועי קודמים של השחתת ציוד ורכוש ציבורי ( דגל, שלטים, גרפיטי) וכדי למנוע ממקרים כאלו לחזור על עצמם, הוצע בישיבה כי האגודה תרכוש ותתקין מצלמת אבטחה בכביש הכניסה המוביל לקיבוץ. המצלמה תשמש גם לצורכי ביטחון וגם לשמירה על הנראות והניקיון של הכניסה לקיבוץ.

הוחלט: אושר לרכוש ולהתקין את המצלמה. יש להודיע ולהתייעץ עם הרב"ש קודם להתקנה.

 

 

 


שיחזרו החטופים, תגמר המלחמה ונראה תקווה בכל מקום 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עלון משמר הנגב מס' 2231

      מה בעלון   השבוע נגדשה סאת האטימות והאכזריות ובעיקר הצביעות כאשר אמר: "סליחה שלא יכולנו להציל אותך" וכאשר הכריז על ציר פ...